Maserati MC20 Cielo – Neptun z głową w chmurach

Maserati MC20 doczekało się wersji spider, którą Włosi nazwali Cielo. Czyli po włosku niebo. Bo rzeczywiście jazda tym samochodem, z silnikiem Nettuno mruczącym za plecami, to niebiańskie doznanie.

Maserati MC20 Cielo fot. materiały prasowe
Maserati MC20 Cielo

Cechą szczególną Maserati MC20 Cielo jest elektrycznie rozkładany dach, swoją drogą największy dach w tym segmencie aut, który wykonany został ze szkła. Ale nie takiego zwyczajnego szkła, bo to wzbogacone jest o technologię PDLC, czyli folię z rozproszonym polimerem ciekłokrystalicznym, zwaną czasem inteligentną folią. Chodzi o to, że za pomocą jednego przycisku, z pomocą efektu elektrochromatycznego dach można zmienić z przezroczystego w nieprzejrzysty i na odwrót.

REKLAMA

Maserati MC20 Cielofot. materiały prasowe
Maserati MC20 Cielo

Co zmieniło się w nadwoziu Maserati MC20, to okolice dachu, bo cały przód jest identyczny jak w coupe, udało się także zachować charakterystyczne otwieranie drzwi typu butterfly, czyli z „efektem motyla”. Zmianom uległa linia boczna, siłą rzeczy zniknęła też tylna szyba, za którą w coupe widać silnik. Tu konieczność chowania konstrukcji dachu wymusiła zamontowanie panelu i przeprojektowanie tylnej części auta.

Maserati MC20 Cielofot. materiały prasowe
Maserati MC20 Cielo

Dodajmy, że o ile zwykle przerobienie coupe w kabriolet powoduje spory wzrost masy, wymuszony zastosowaniem dodatkowych usztywnień konstrukcyjnych, tak inżynierom Maserati udało się ten przyrost masy zredukować do zaledwie 65 kg.

Maserati MC20 Cielofot. materiały prasowe
Maserati MC20 Cielo

Niezwykle lekko wygląda MC20 Cielo w nowym kolorze lakieru, nazwanym Acquamarina, dostępnym w ramach programu personalizacji Maserati Fuoriserie. Trójwarstwowy lakier w odcieniu jasnego błękitu ma symbolizować jazdę pod gołym niebem, z wiatrem we włosach. Podobnie wnętrze, wykonane jest z wykorzystaniem jasnych, beżowych odcieniu, mających oddać lekkość i zwiewność kabrioletu.

Maserati MC20 Cielofot. materiały prasowe
Maserati MC20 Cielo

Maserati MC20 Cielo – silnik i napęd

Do napędu „niebiańskiego” MC20 z otwartym nadwoziem posłuży ten sam silnik Nettuno, czyli V6 twin turbo o pojemności 3 litrów. Moc 630 KM przy 7500 obr./min i moment obrotowy 730 Nm, dostępny od 3000 obr./min, pozwala MC20 coupe wykonywać sprint do setki w 2,9 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną 325 km/h. Cielo jest nieznacznie tylko wolniejszy, ze względu na niewielki wzrost masy spowodowany koniecznością dodania wzmocnień nadwozia i zamontowania konstrukcji składanego dachu. Producent mówi jednak, że będzie to czas około 3 sekund, zaś od 0 do 200 km/h rasowy kabriolet przyspieszy w 9,2 sekundy. Maksymalna prędkość przekroczy natomiast 320 km/h.

Maserati MC20 Cielofot. materiały prasowe
Maserati MC20 Cielo

Maserati MC20 Cielofot. materiały prasowe
Maserati MC20 Cielo

Na koniec zachęcamy do przeczytania relacji Romana Popkiewicza, redaktora naczelnego auto motor i sportu, z testu Maserati MC20, a poniżej znajdziecie przycisk, który przeniesie was do galerii zdjęć wyjątkowego Maserati MC20 Cielo. Dajcie znać w komentarzach, czy taki wariant przypadł wam do gustu.

REKLAMA