Maserati Quattroporte: ponadczasowy luksus

Maserati Quattroporte to limuzyna, która wymyka się wszelkim stereotypom. Przyciąga klientów ceniących nie tylko luksus i prestiż, ale też wyjątkowy włoski styl i sportowe prowadzenie, przyprawione rasowym brzmieniem silników, tworzonych wspólnie z Ferrari. Ale świat Quattroporte to o wiele więcej.

Maserati Quattroporte Trofeo fot. materiały prasowe
Maserati Quattroporte Trofeo

Marka Maserati działa już od przeszło 100 lat, swoimi początkami sięgając roku 1914. Jej wyjątkowy, włoski charakter ma swoje korzenie w sporcie i wyścigach, dlatego też do dziś każdy model marki spod znaku trójzęba ma w swoim DNA zakorzenioną niczym nieskalaną przyjemność prowadzenia. Nawet kiedy mówimy o dużej i wygodnej, a przy tym niezwykle stylowej limuzynie Quattroporte, która przy długości blisko 5,3 metra pozwala nie tylko komfortowo podróżować, ale też poczuć zastrzyk adrenaliny podczas wizyty na torze wyścigowym. Szczególnie w wersji Trofeo, napędzanej przez 580-konny silnik V8 od Ferrari.

Maserati Quattroporte Trofeofot. materiały prasowe
Maserati Quattroporte Trofeo

Widzieć dziś Maserati w tak dobrej formie to uczucie, które sprawia radość nie tylko fanom marki, ale miłośnikom motoryzacji w ogóle. Warto dodać, że Maserati plany ma bardzo ambitne, po tym jak marka odłączyła się od Ferrari i stanowi dziś sama o sobie, a na jej czele stanął Davide Grasso, człowiek o otwartym umyśle. Maserati skupia się dziś na jakości swoich produktów, a nie wzroście sprzedaży za wszelką cenę. I to widać, bo samochody te – niszowe, przyciągające klientów z wysublimowanym gustem – coraz mocniej trzymają wartość i są pożądane także na rynku aut używanych.

W najbliższych planach Maserati są modele, które mają szansę podbić rynek. Jednym z nich jest supersportowe Maserati MC20, którego cała seria produkcyjna jest już niemal wyprzedana. Drugi model, bardziej dostępny niż MC20 i użyteczny na co dzień, to Grecale, czyli zapowiadany SUV nieco mniejszy od niezwykle udanego Levante. W ofercie marki są oprócz tego modele Ghibli i flagowa limuzyna – Quattroporte.

Maserati Quattroporte GranLussofot. materiały prasowe
Maserati Quattroporte GranLusso

Maserati Quattroporte – najlepsze tradycje

Pierwsza generacja Maserati Quattroporte to lata 60. ubiegłego stulecia. Powstały wówczas model był pierwszym w historii sportowych aut luksusowym sedanem. Oferowana dziś, najnowsza generacja limuzyny Maserati, przenosi tę samą filozofię we współczesny świat, dając właścicielom zarówno możliwość czerpania przyjemności z podróżowania na tylnej kanapie w atmosferze luksusu, jak i zaznania satysfakcji z prowadzenia samochodu niemającego sobie równych w klasie dużych limuzyn.

Maserati Quattroporte GranLussofot. materiały prasowe
Maserati Quattroporte GranLusso

Model Quattroporte nie ma silników mniejszych niż 6-cylindrowe i słabszych niż 430-konne, a wisienką na torcie jest tu absolutnie nietuzinkowy wariant V8 Trofeo, w którym moc 580 koni mechanicznych i moment obrotowy 730 niutonometrów, przenoszone na koła tylnej osi, pozwalają rozpędzić rasowego sedana od zera do setki w zaledwie 4,3 sekundy. Do tej pory Quattroporte występowało z silnikiem V8 w wersji GTS, ale była to wciąż bardzo wygodna i komfortowa limuzyna, skądinąd brzmiąca typowo dla Maserati – bardzo rasowo. Trofeo to jednak inna historia. Bo o ile na co dzień nie kojarzymy mierzącej 5,26 metra limuzyny z torem wyścigowym, to w przypadku wariantu Trofeo jego zalety jako luksusowego sedana stoją na równi z pokładami adrenaliny, generowanej podczas niemal wyczynowej jazdy w zakrętach, kiedy silnik V8 Ferrari na zawołanie zmienia limuzynę w prawdziwą bestię.

Ale niezależnie od tego, czy jest wyposażony w silnik V6, czy w potężny nowy silnik V8 Trofeo, Quattroporte ma w sobie to coś, co przyciąga klientów szukających dużej limuzyny, ale wyglądającej inaczej niż klasyki segmentu. Quattroporte doceniają ci, którzy pragną samochodu nadającego się do normalnej jazdy, ale w którym też można być wożonym przez szofera w drodze na kolejne spotkanie. Flagowy model Maserati odbiega stylem od innych aut, a jego ponadczasowa sylwetka przyciąga spojrzenia.

Maserati Quattroporte Trofeofot. materiały prasowe
Maserati Quattroporte Trofeo

Na model ten decydują się często klienci, którzy nie boją się niszowych marek, brytyjskich czy japońskich, ale nie brakuje też tych, którym przejadła się beznamiętna niemiecka motoryzacja segmentu premium. Oferując dwa podstawowe warianty wyposażenia – klasyczną GranLusso i sportową GranSport – model Quattroporte docenią zarówno klienci dotychczas wybierający modele Porsche, jak i ci przechodzący z Mercedesa. Każdy znajdzie tu swój styl i w znakomitej większości przypadków wsiąknie w niego bez reszty na długie lata i kolejne modele.

Maserati Quattroporte jest limuzyną dostojną i wykwintną, pozbawioną niepotrzebnie odwracających uwagę gadżetów jak wielokolorowe ambientowe podświetlenie czy cała masa wyświetlaczy. Tutaj zegary oraz czasomierz są analogowe, ekran systemu infotainment jest jeden, ale zupełnie wystarczający, zaś materiały wykończeniowe niczego nie udają. Skóra jest najwyższej jakości naturalną skórą, drewno jest drewnem, a nie plastikiem, a w wersji sportowej mamy prawdziwy karbon, a nie jego wizualną namiastkę. Na model Quattroporte w dużej mierze decydują się mężczyźni w średnim wieku, z ugruntowaną pozycją społeczną, nie muszący niczego udowadniać sobie ani światu. Wśród klientów nie brakuje jednak także kobiet, ceniących duże, luksusowe i nietuzinkowe samochody.

Maserati Quattroporte – niezawodność w standardzie

Nietuzinkowe jest także podejście Maserati do troski o swoich obecnych i przyszłych klientów, bo jak mało która marka oferuje atrakcyjne programy gwarancyjne i zdejmuje z posiadaczy aut z trójzębem ciężar tak obsługi serwisowej, jak i późniejszej odsprzedaży na najbardziej korzystnych warunkach. Wszystko to nie pozostaje bez znaczenia, jeśli chodzi o realną wartość samochodów Maserati.

Na dowód tego niech posłuży przykład z życia. Przygotowany przez dealera Maserati Pietrzak do sprzedaży, w ramach programu Maserati Approved, model Quattroporte z rocznika 2014, znalazł nowego nabywcę w cenie aż 220 tys. złotych brutto. Siedmioletnia limuzyna to wersja S Q4, czyli wariant z napędem na cztery koła i silnikiem V6 o mocy przeszło 400 KM.

Maserati Quattroporte S Q4 2014fot. Maserati Pietrzak
Maserati Quattroporte S Q4 2014

Nadwozie w eleganckim kolorze Blu Passione, z jasną tapicerką Sabbia, zaś w wyposażeniu wszystko, co niezbędne do komfortowego podróżowania, w tym m.in. 4-strefowa klimatyzacja, podgrzewane i wentylowane fotele przednie oraz podgrzewane tylne, rolety tylnych szyb czy tempomat. Egzemplarz ten przejechał od nowości 82 tys. km i mimo tego, że zakończył już okres przedłużonej gwarancji Maserati, regularne serwisowanie w autoryzowanej sieci Maserati, a także wnikliwa kontrola aż 120 punktów w ramach programu Maserati Approved, pozwoliły zachować idealny stan wizualny i techniczny, a także utrzymać niską utratę wartości.

Maserati Quattroporte S Q4 2014fot. Maserati Pietrzak
Maserati Quattroporte S Q4 2014

Niezwykle istotnym czynnikiem, wpływającym na utrzymanie wysokiej wartości aut Maserati, jest program gwarancyjny dla egzemplarzy z europejskiej sieci sprzedaży. Producent udziela już na starcie trzyletniej pełnej gwarancji bez limitu kilometrów, obejmującej także udostępnienie samochodu zastępczego czy usługę assistance w całej Europie. Ta standardowa gwarancja daje także możliwość dokupienia – przed upływem trzeciego roku eksploatacji – dodatkowych aż dwóch lat takiej samej, pełnej ochrony, także bez limitu kilometrów. Pięcioletnia gwarancja daje spokój i bezpieczeństwo, bo wszelkie ewentualne naprawy dokonywane są z użyciem oryginalnych, certyfikowanych części Maserati i zgodnie z technologią producenta.

Ale to nie wszystko, bo oprócz faktu, że taka przedłużona gwarancja przechodzi na kolejnego klienta, to przed upływem piątego roku dokupić można jeszcze dodatkowe dwa lata ochrony. Ta obejmuje elementy najbardziej kosztowne, ale i podatne na zużycie, jak silnik, skrzynia biegów czy przeniesienie napędu. Pozwala to cieszyć się aż siedmioma latami spokoju i niskim spadkiem wartości samochodu.

Maserati Quattroporte z drugiej ręki

Wspomniany wcześniej program Maserati Approved to kolejny element, wpływający na utrzymanie niskiego spadku wartości aut Maserati, ale i realne ułatwienie dla klientów poszukujących w rozsądnej cenie bezpiecznego samochodu z trójzębem w logo. Program ten gwarantuje korzystne rozwiązania zarówno dla tych, którzy chcą odsprzedać swoje Maserati, jak i klientów wchodzących w świat marki poprzez egzemplarz z drugiej ręki, wykazujący nie tylko doskonały stan techniczny, ale i o sprawdzonej historii serwisowej.

Maserati Quattroporte GranLussofot. materiały prasowe
Maserati Quattroporte GranLusso

Pozwala to uniknąć wątpliwego pochodzenia samochodów z importu z USA czy Azji, które choć nieco tańsze niż te europejskie, nie dają jednak pewności co do bezwypadkowej historii. Dodatkowo, dla takich aut spoza Unii Europejskiej nie jest u nas honorowana gwarancja producenta – i odwrotnie. Tymczasem w ramach programu Maserati Approved każdy przyjmowany do odsprzedaży egzemplarz przechodzi skrupulatne testy przeszło 120 elementów, a kupujący ma pewność historii serwisowej i może korzystać z dotychczasowej gwarancji oraz przedłużyć ją na kolejne lata. Co więcej, ma także możliwość kupienia wybranego samochodu w leasingu. Oferowane przez Maserati Pietrzak używane Maserati są nie starsze niż 6 lat i mają nie więcej niż 100 tys. km przebiegu, pozwalając na wieloletnią bezproblemową eksploatację.

Dane kontaktowe:
Maserati Pietrzak
ul. Bocheńskiego 109
40-816 Katowice Poland
Tel: 32 797 34 43

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA