REKLAMA

Maserati – ofensywa nowych modeli

Mały Quattroporte ma od 2014 r. konkurować z BMW M5 i Mercedesami AMG

Tymczasem w zeszłym roku Maserati sprzedało 6 200 aut i był to dobry wynik, bo o 10 procent lepszy niż rok wcześniej. W 2012 r. włoska marka chce utrzymać ten poziom. Potem w sprzedaży pojawi się nowy Quattroporte, który, mimo że większy od obecnego, będzie o 150 kg lżejszy. Nowy model zostanie wyposażony w napęd na cztery koła oraz ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów firmy ZF. Nowy sześciocylindrowy silnik biturbo będzie miał moc 450 KM, a zużywać ma o około 25-30 procent mniej paliwa. Najmocniejszy pozostanie silnik ośmiocylindrowy, którego nowa wersja osiągnie 500 KM. Harald Wester, szef Maserati i Alfy Romeo oraz główny inżynier koncernu Fiat-Chrysler, na pytanie, czy w Quattroporte pojawi się silnik 12-cylindrowy, odpowiada: "Ferrari potrzebuje takiego silnika i ma najlepszy, Maserati nie jest potrzebny". Wester rozważa za to wyposażanie Quattroporte w diesla. Nowy model ma się sprzedawać w liczbie 8-9 tys. rocznie, w wypadku aktualnego modelu (debiutującego w 2003 r.) w najlepszych latach było to około 6 tys. egzemplarzy.

W 2014 roku na rynku pojawi się mały Quattroporte, czyli samochód wielkości Mercedesa E bądź BMW 5. Konkurować ma z BMW M5 i Mercedesami AMG. Z autem tym związane są wielkie nadzieje - Włosi liczą na sprzedaż 25 000-30 000 sztuk rocznie.

Na tym nie koniec, bo w trzecim kwartale 2014 r. na rynku pojawi się SUV o roboczej nazwie Kubang. W firmie pracują nad nim od dłuższego czasu, a projektowi sprzyja fakt, że do koncernu Fiat-Chrysler należy też marka Jeep, jest więc skąd czerpać doświadczenia. Wester zauważa jednak: "Do Maserati nie pasuje SUV, lecz raczej crossover". Auto ma kosztować poniżej 100 000 euro, konkurować z Porsche Cayenne, a powstawać w Ameryce.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA