Najważniejsze dane w jej przypadku brzmią następująco - 260 koni mechanicznych, 380 Nm przy 3000 obr/min, 6,1 sekund potrzebne na przekroczenie granicy 100 km/h i prędkość maksymalna 250 km/h.
Pod maską nowego MPS-a pracuje ten sam 2,3-litrowy silnik, co u poprzednika. Ma więc 16 zaworów, cztery cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę. Mazda zaznacza, że jednostka napędowa została zmodernizowana, dzięki czemu lepiej reaguje na gaz i zużywa o 0,5 litra paliwa na 100 km mniej niż u poprzednika, czyli średnio 7,5 litra na 100 km.
Ale przeciętny użytkownik tego auta raczej rzadko będzie starał się jeździć w stylu eco, a znacznie częściej będzie próbował jego możliwości w czasie ostrej jazdy po zakrętach. Dlatego też oraz dla jak najlepszej trakcji ten przednionapędowiec otrzymał porządny mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu oraz bardziej wydajne hamulce i sportowe zawieszenie.
W klasie kompakt, gdzie przed chwilą zaprezentowany został Ford Focus RS oraz Renault Megane RS, szykuje się więc zażarty bój o to, który na drodze potrafi pojechać lepiej.
Mazda 3 MPS do sprzedaży w Polsce trafi jesienią tego roku.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-03-04 10:49:30
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?