[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.6

Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X – znamy dane

Nowa Mazda 3 już w marcu trafi do pierwszych klientów. Auto będzie dostępne z rewolucyjnym silnikiem Skyactiv-X.

Mazda 3 2018 Mazda 3 2018
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 109 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Mazda 3 – cennik

O nowej kompaktowej Mazdzie pisaliśmy już wielokrotnie. Niedawno podaliśmy nawet pełny cennik nowej Mazdy 3, który zaczyna się od poziomu niemal 95 tys. złotych. W tej cenie dostajemy jednak świetnie wyposażony samochód.

Niezaprzeczalnym atutem nowej Mazdy 3 jest najbogatsze w klasie wyposażenie standardowe, które w bazowej wersji Kai obejmuje m.in.

  • kolorowy wyświetlacz head-up,
  • cyfrowe zegary 7 cali,
  • nowy system multimedialny MZD Connect (ekranem 8,8 cala, nawigacja satelitarna, łączność Apple Carplay/Android Auto),
  • adaptacyjny tempomat,
  • system monitorujący martwe pole w lusterkach,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • asystent pasa ruchu,
  • reflektory i światła wykonane w technologii LED.

Mazda 3 Skyactiv – moc i moment obrotowy

Ale najważniejsze to premiera rewolucyjnego silnika Skyactiv-X, czyli tak zwanego benzynowego diesla. Pisaliśmy o nim już wcześniej, ale wówczas nie znaliśmy ani pojemności skokowej, ani mocy i innych parametrów.

Później dowiedzieliśmy się, że będzie mieć dwa litry pojemności skokowej, a następnie, że jego moc sięgnie 181 KM. Teraz wiemy już też, jaki będzie maksymalny moment obrotowy. Otóż sięgnie on wartości 222 Nm. Te wyniki są na poziomie niższym, ale zbliżonym do wartości osiąganych przez motor Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra. Charakterystyka jednostki Skyactiv-X ma być jednak bardziej korzystna.

Zobacz także: nowy SUV Mazdy w Genewie

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 3 2018 Mazda 3 2018

Silnik Skyactiv-X wykorzystuje połączenie zalet jednostek benzynowych i wysokoprężnych. Bardzo obrazowo można nazwać go właśnie "benzynowym dieslem", bo dochodzi tam do zapłonu samoczynnego, choć sterowanego iskrowo. Mazda nazwała to SCCI - Spark Controlled Compression Ignition.

Nie zagłębiając się w szczegóły techniczne, zasada działania silnika Syactiv-X jest podobna jak w silnikach Diesla. Mieszanka paliwowo-powietrzna ma być zapalana samoczynnie, dzięki dużej kompresji - jak w dieslach.

Czy oznacza to pozbycie się świec zapłonowych? Nie do końca. Te będą wykorzystywane do zapłonu w określonych warunkach - dużym obciążeniu jednostki czy przy zimnym silniku.

Jeśli pytacie - co to daje - Mazda spieszy z odpowiedzią. Jednostki Skyactiv-X będą potrzebować nawet o 30 proc. mniej paliwa, niż oferowane obecnie - i tak już oszczędne - silniki benzynowe Skyactiv-G. Spalanie ma być wręcz na poziomie obecnych diesli - Skyactiv-D.

Zastosowanie sprężarki mechanicznej podniesie dodatkowo maksymalny moment obrotowy, który wzrośnie od 10 do nawet 30 proc. Z niecierpliwością czekamy na możliwość sprawdzenia nowych silników na drodze.

Tymczasem czekamy na debiut Mazdy 3 na polskim rynku i przypominamy, że najtańszy model z opisanym wyżej silnikiem Skyactiv-X wyceniony jest na kwotę 112 900 złotych.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij