[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Mazda CX-30 (Genewa 2019)

Mazda CX-30 to najnowszy model japońskiego producenta. SUV zadebiutował na salonie samochodowym w Genewie.

Mazda CX-30 (Genewa 2019) Mazda CX-30 (Genewa 2019)

Kiedy Mazda opublikowała pierwsze, mocno zaciemnione zdjęcie modelu, który miał zadebiutować w Genewie, wiele wskazywało na to, że będzie nim albo nowa generacja Mazdy CX-3, albo też europejska wersja Mazdy CX-4. Ten ostatni model bowiem jest już od pewnego czasu w sprzedaży, ale wyłącznie na rynku chińskim.

Dziś, podczas konferencji prasowej na salonie samochodowym w Genewie, usłyszeliśmy jednak zgoła inną informację. Nowym modelem jest Mazda CX-30. Przy tej okazji po raz pierwszy pojawiło się dwucyfrowe nazewnictwo. Możliwe że po to, by odróżnić nowego SUV-a od „chińskiego” CX-4, bo CX-30 ma być modelem globalnym.

Mazda CX-30 wymiarami plasuje się dokładnie pomiędzy modelami CX-3 i CX-5. Stylistycznie blisko jej do niedawno pokazanej Mazdy 3. Oba modele łączy zresztą więcej, bo CX-30 jest drugim, po „trójce” modelem nowej generacji rodziny Skyactiv.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Mazda CX-30 (Genewa 2019) Mazda CX-30 (Genewa 2019)

Nowy SUV zbudowany jest na ostatnim wcieleniu platformy Skyactiv-Vehicle Architecture, tej która znalazła się we wspomnianej Mazdzie 3. Model CX-30 ma 4 395 mm długości, a więc jest dłuższy od Mazdy CX-3 i nieco krótszy od Mazdy 3.

Szerokość 1 795 mm pokazuje, że CX-30 jest również szersza od popularnej CX-3, zatem spodziewać się należy większej ilości miejsca dla pasażerów. Tego w CX-3, zwłaszcza na tylnych siedzeniach, mocno brakuje. Wysokość auta sięga 1 530 mm, a rozstaw osi to dokładnie 2 655 mm.

Mamy jeszcze informację odnośnie pojemności bagażnika. Ta wynieść ma 430 litrów, co jest przyzwoitym wynikiem dla SUV-a tej klasy. Plusem jest niski próg załadunku, na wysokości 731 mm, który ułatwi wkładanie i wyjmowanie zakupów i walizek.

REKLAMA

Mazda CX-30 (Genewa 2019) Mazda CX-30 (Genewa 2019)

Kabina Mazdy CX-30 pod względem stylistyki jest mocno zbliżona do tego, co znamy z nowej Mazdy 3. Jest więc nie tylko przyjemnie dla oka, ale i ergonomicznie, a materiały są dobrej jakości.
Do napędu Mazdy CX-30 służą silniki benzynowe i diesla, spełniające normę Euro 6d-Temp. Współpracują one z sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciobiegowym automatem.

Wszystkie benzynowe jednostki są tzw. miękkimi hybrydami, zawierającymi m.in. system odzyskiwania i magazynowania energii z hamowania, dla obniżenia zużycia paliwa.

REKLAMA

Mazda CX-30 Mazda CX-30

W nowej Mazdzie CX-30 pod maskę zawita również najnowsze dzieło inżynierów Mazdy, odpowiedzialnych za silniki – jednostka benzynowa o zapłonie samoczynnym, nazwana Skyactiv-X. Zwany „benzynowym dieslem” motor łączy zalety obu tych rodzajów napędu, dając wysoki moment obrotowy i niskie spalanie.

W SUV-ie dostępny będzie też napęd na cztery koła, wykorzystujący system i-Activ AWD oraz wektorowanie momentu obrotowego GVC Plus. System ten wykorzystuje czujniki, które pozwalają przekazać więcej sił napędowych na koła o lepszej przyczepności.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 60 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij