Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Mazda CX-5 - ewolucja bestsellera

SUV Mazdy to jeden z tych modeli, który wywindował sprzedaż samochodów marki na całym świecie. W nowym CX-5 zmieniło się wiele, ale auto wygląda znajomo.

Nowa Mazda CX-5 Nowa Mazda CX-5

Był rok 2012 kiedy to Mazda pokazała światu model CX-5, zaprojektowany zgodnie z filozofią Kodo i pełen oszczędzających paliwo rozwiązań Skyactiv. To samochód, który wywindował sprzedaż samochodów tego japońskiego producenta i dął początek obecnej, bardzo udanej gamie samochodów Mazdy.

Całkiem nowy jest czerwony lakier Soul Red Crystal, który ma o 20% intensywniejsze nasycenie barwy o 50% większą głębię koloru.

Na odbywającej się obecnie wystawie samochodów w Los Angeles Mazda zaprezentowała nową generację swojego bestsellera. Producent podaje, że każdy element samochodu został zmieniony na nowy lub gruntownie zmodyfikowany, przez co samochód ma być jeszcze lepszy niż dotychczas. Na pierwszy rzut oka, mniej zmian dokonano w stylistyce, ale różnic jest więcej niż mogłoby się wydawać.

Z przodu łatwo zauważyć całkiem nowy kształt kloszy reflektorów, zmieniony zderzak, osłona chłodnicy, inny kształt lusterek oraz maski. Z profilu samochody są dość podobne do siebie, natomiast z tyłu ponownie dają o sobie znać zmniejszone klosze reflektorów, oraz całkowicie zmieniony (choć wygląda podobnie) kształt klapy i zderzaka. Całkiem nowy jest czerwony lakier Soul Red Crystal, który ma o 20% intensywniejsze nasycenie barwy o 50% większą głębię koloru.

Więcej zmian jest we wnętrzu. Kokpit przypomina bardziej ten z CX-3 niż poprzedniej generacji CX-5. W zasadzie podobny jest jedynie kształt zegarów i ich umieszczenie w trzech okrągłych tubach. Całkiem nowy jest system multimedialny, który można obsługiwać wygodnym pokrętłem umieszczonym na tunelu środkowym, a nie trzeba sięgać do przycisków umieszczonych przy ekranie, jak w poprzedniej generacji tego auta.

Z tyłu dają o sobie znać zmniejszone klosze reflektorów, oraz całkowicie zmieniony (choć wygląda podobnie) kształt klapy i zderzaka.
Nowa Mazda CX-5

Pod maską znajdzie się gama silników z serii Skyactive - benzynowe o pojemności 2.0 i 2.5 oraz wysokoprężny o pojemności 2.2. Coe ciekawe japoński producent ciągle opiera się downsizingowi i montuje w nowym CX-5 relatywnie duże silniki benzynowe bez turbodoładowania.

Poza tym w CX-5 zadebiutuje system G-Vecotoring Control. Układ ten będzie automatycznie dociążał przednią oś przyhamowując samochód przed pokonaniem zakrętu.

Całkiem nowy jest system multimedialny, który można obsługiwać wygodnym pokrętłem umieszczonym na tunelu środkowym, a nie trzeba sięgać do przycisków umieszczonych przy ekranie, jak w poprzedniej generacji tego auta.
Nowa Mazda CX-5

Producent nie udziela jeszcze informacji o osiągach i zużyciu paliwa przez nowy model, ale jak czytamy w oficjalnym komunikacie - "Wszystkie jednostki napędowe gwarantują płynny, liniowy przybór mocy, znakomitą wydajność paliwową w warunkach codziennej eksploatacji oraz wyjątkowo niski poziom emisji substancji szkodliwych".

Nowa Mazda CX-5 została pokazana na salonie samochodowym w Los Angeles, a w sprzedaży będzie dostępna w Japonii już w lutym - na europejskich rynkach pojawi się nieco później.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 115 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij