Targi samochodowe w Los Angeles: Mazda CX-50 (Los Angeles Auto Show)

Mazda CX-50 jest modelem, który debiutuje na amerykańskim rynku i tam będzie zarówno produkowany, jak i sprzedawany. U nas za to pojawią się modele CX-60 i CX-80.

Mazda CX-50 fot. materiały prasowe
Mazda CX-50

Oddział Mazda North America zaprezentował właśnie model Mazda CX-50, który jest pierwszym modelem z nowej gamy SUV-ów i jednocześnie najmniejszym z nich. W ofercie północnoamerykańskiego oddziału marki model CX-50 znajdzie się nieco powyżej znanego także i u nas modelu CX-5.

REKLAMA

Mazda CX-50 – przedsmak ofensywy

Mazda CX-50 współdzieli płytę podłogową z modelami Mazda 3 i Mazda CX-30. Do jej napędu posłuży początkowo jeden z dwóch benzynowych silników Skyactiv-G 2.5, a nieco później zapowiadana jest elektryfikacja napędów. Obecnie w USA oferowane są jedynie spalinowe Mazdy, więc może to być zarówno kwestia wdrożenia miękkich hybryd, jak i bardziej zaawansowanych konstrukcji. Co jeszcze wiemy o nowej Mazdzie CX-50? Otrzyma napęd na cztery koła i-Activ AWD, wraz z wyborem trybów jazdy Mi-Drive (Mazda Intelligent Drive Select).

Mazda CX-50fot. materiały prasowe
Mazda CX-50

W kwestii stylistyki, Mazda CX-50 nie jest żadną rewolucją, ale też nie tego oczekujemy od japońskiej marki. SUV jest ładnie skrojony i proporcjonalny, a o jego atrakcyjności decydują przemyślane detale, jak kształt tylnych lamp, plastikowe nakładki na nadkola czy czarne obwódki reflektorów. Jak widać na pierwszych zdjęciach, wśród akcesoriów zamówić można m.in. solidnie wyglądający bagażnik dachowy.

Mazda CX-50fot. materiały prasowe
Mazda CX-50

Kabina Mazdy CX-50 utrzymana jest w stylu zbliżonym do tego, który dobrze znamy choćby z Mazdy CX-30, a oba modele różnią się na pierwszy rzut oka kształtem nawiewów. Nawet umiejscowienie ekranu na desce rozdzielczej, czy centralna kratka nawiewu, są identyczne.

Mazda CX-50fot. materiały prasowe
Mazda CX-50

Mazda CX-30Materiały prasowe
Mazda CX-30

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-60 i Mazda CX-80 dla Europy

W kolejnych miesiącach usłyszymy więcej na temat kolejnych SUV-ów Mazdy, tym razem zbudowanych na dużej platformie, które w USA przyjmą nazwy CX-70 i CX-90 i będą rozrośniętymi wersjami europejskich Mazd CX-60 i CX-80. A skoro przy tych ostatnich jesteśmy, mają się one pojawić w ciągu najbliższych dwóch lat.

Mazda CX-60 otrzyma dwa rzędy siedzeń, a CX-80 będzie miała ich trzy oraz zwiększony rozstaw osi. Wraz z tymi modelami do europejskiej oferty zawitają napędy hybrydowe typu plug-in, ale nie tylko. Wśród napędowych nowości wymienić trzeba także wyczekiwany przez nas z niecierpliwością rzędowy, sześciocylindrowy silnik Skuactiv-X nowej generacji, a także zaawansowany technicznie diesel Skyactiv-D z systemem mild hybrid i instalacją 48V.

Mazda CX-50fot. materiały prasowe
Mazda CX-50

Wracając na koniec do Mazdy CX-50. Będzie ona wytwarzana w amerykańskiej fabryce MTM (Mazda Toyota Manufacturing) w Huntsville w Alabamie. Zakłady, powstałe we współpracy z Toyotą, mają wytwarzać łącznie 300 tys. samochodów w ciągu roku, z czego połowa wolumenu przypada Mazdzie. Współpraca w ramach MTM obejmuje poza tym wspólny rozwój technologii napędów elektrycznych, systemów bezpieczeństwa i systemów łączności.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA