REKLAMA

Mazda MX-30 i Honda Jazz na pięć gwiazdek Euro NCAP

Testy zderzeniowe Euro NCAP mają po raz kolejny zaostrzone kryteria. Mimo to kolejne rozbite w słusznej sprawie modele pokazały, że producenci trzymają rękę na pulsie. Tym razem testowano elektryczną Mazdę MX-30 i hybrydową Hondę Jazz.

Mazda MX-30 w teście Euro NCAP fot. Euro NCAP
Mazda MX-30 w teście Euro NCAP
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 93 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowe, zaostrzone wymagania testów Euro NCAP na rok 2020, wprowadzają m.in. nowe testy, które mają na celu sprawdzenie, jak samochody sprostają długotrwałym potrzebom w zakresie ochrony pasażerów i lepszej ochrony po zderzeniu oraz promują najnowsze zaawansowane technologie wspomagania kierowcy.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Mazda MX-30 – najlepszy wynik roku

W pełni elektryczna Mazda MX-30 otrzymała maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP, z wynikami 91 proc. i 87 proc. odpowiednio w kategoriach „bezpieczeństwo dorosłych pasażerów” i „bezpieczeństwo dzieci”. Rezultat 91 proc. to najlepszy dotychczas zarejestrowany wynik w zakresie „ochrony dorosłych pasażerów” wśród wszystkich pojazdów testowanych w najnowszej serii badań Euro NCAP 2020.

Mazda MX-30 otrzymała maksymalną notę w testach symulujących zderzenia boczne, a także maksymalne oceny za wyniki testu zabezpieczenia dzieci w wieku 6 i 10 lat podczas symulacji zderzeń czołowego i bocznego. MX-30 jest pierwszą Mazdą, która uzyskała ogólną pięciogwiazdkową notę w ramach nowych, bardziej rygorystycznych zasad testów zderzeniowych Euro NCAP 2020.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

W pełni elektryczny kompaktowy SUV dołącza do Mazdy CX-5 (2017), Mazdy 6 (2018), Mazdy 3 oraz CX-30 (2019), które także otrzymały pięć gwiazdek w testach Euro NCAP.

Mazda MX-30 wypadła imponująco we wszystkich czterech kategoriach testu Euro NCAP:

  • Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów – 91%,
  • Bezpieczeństwo Dzieci – 87%,
  • Bezpieczeństwo Pieszego – 68%,
  • Systemy Bezpieczeństwa – 73%.

W przypadku Mazdy MX-30 pojawiają się pytania o zachowanie nietypowej konstrukcji drzwi, z których tylne otwierają się w odwrotną stronę i jednocześnie po zamknięciu zastępują słupek B. W rzeczywistości „analiza zdeformowanej strefy kontrolowanego zgniotu w teście zderzenia czołowego z przesunięciem wykazała, że konstrukcja MX-30 nie stanowi dużego zagrożenia dla pasażerów podczas zderzenia czołowego” - stwierdzili testerzy. - W obu testach zderzenia bocznego - odzwierciedlającego uderzenie przez inny pojazd i znacznie groźniejsze uderzenie w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w obu tych kategoriach – czytamy w analizie.

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz w teście Euro NCAP fot. Euro NCAP
Honda Jazz w teście Euro NCAP

Honda Jazz - najlepsza ochrona pieszych

Nowa Honda Jazz e:HEV również uzyskała maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w ostatniej rundzie testów bezpieczeństwa Euro NCAP, przeprowadzonych według nowych, bardziej rygorystycznych kryteriów.

Honda Jazz wypadła imponująco we wszystkich czterech kategoriach testu Euro NCAP, szczególnie wysokie noty - najwyższe z testowanych w tym roku modeli - uzyskując w zakresie bezpieczeństwa pieszych:

  • Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów – 87%,
  • Bezpieczeństwo Dzieci – 83%,
  • Bezpieczeństwo Pieszego – 80%,
  • Systemy Bezpieczeństwa – 76%.

Dostępny u nas wyłącznie z napędem hybrydowym, nowy Jazz jest pierwszym modelem Hondy w Europie standardowo wyposażonym w środkową poduszkę powietrzną z przodu. Poduszka jest zamontowana w tylnej części siedzenia kierowcy i w chwili kolizji bocznej, wypełnia przestrzeń między kierowcą a pasażerem, chroniąc ich głowy przed zderzeniem się.

Nowa poduszka powietrzna jest jedną z dziesięciu w modelu Jazz e: HEV, który chroni również pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach, dzięki systemowi i-side Airbag. Ta unikalna podwójna poduszka powietrzna, zainstalowana w siedzisku tylnego siedzenia, aktywuje się podczas kolizji bocznej, aby chronić pasażerów przed uderzeniami o drzwi i słupek C. Poduszkę zaprojektowano w kompaktowym rozmiarze, umożliwiając w ten sposób zastosowanie w Jazzie systemu Magic Seats, z którego ten model jest znany.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA