Mazda MX-5 od lat wyznacza standardy jako lider segmentu małych roadsterów. Jej główny atut to połączanie niskiej masy i niedużej mocy, jak na auto z tylnym napędem, co daje bardzo dobre prowadzenie. Teraz Mazda dodaje do gamy nowy produkt, który pozwoli na jazdę MX-5 tym, którzy nie tolerują materiałowego dachu nad głową.
Nowa wersja Mazdy MX-5 ma jeszcze jeden spory atut, jest po prostu piękna. Linia boczna w porównaniu do wersji z materiałowym dachem jest atrakcyjniejsza. Przy okazji premiery auta Japończycy wprowadzają nowy lakier Machine Grey, składający się z trzech nałożonych warstw na karoserię.
W zwykłej Mazdzie MX-5 Roadster materiałowy dach otwieramy ręcznie, poprzez specjalną dźwignię. W MX-5 RF wystarczy nacisnąć przyciski, a środkowa część dachu znika pod tylną częścią dachu. Procedurę otwarcia i zamknięcia można przeprowadzać przy prędkości do 10 km/h. Mazda obiecuje, że po otwarciu dachu, w bagażniku dostajemy taką samą przestrzeń ładunkową jak w MX-5 Roadster.
W ofercie silnikowej Mazda MX-5 RF możemy wybrać pomiędzy jednostką Skyactive-G 1,5 l lub Skyactive-G 2,0 l. Samochód zamówimy z automatyczną skrzynią lub standardową, 6-biegową mechaniczna przekładnią.
Mazda MX-5 RF do polskich salonów powinna trafić zaraz po jesiennych targach w Paryżu.