Najnowsze dziecko Mazdy ma być hołdem oddanym modelowi MX-5, który w tym roku obchodzi swoje dwudzieste urodziny. Aby japoński koncept był w zgodzie ze swoją nazwą (superlight oznacza w końcu super lekki), auto zostało oskalpowane z przedniej szyby, chowanego dachu oraz wszystkich jego elementów.
W wyglądzie MX-5 uwagę zwracają wydatne pałąki bezpieczeństwa za siedzeniami pasażerów, dwie rury wydechowe, szara maska oraz "odjechane" reflektory przednie. Całość prezentuje się niezwykle zgrabnie i bojowo.
Niestety, Japończycy dla zachowania jak najniższej masy własnej auta, zdecydowali się na zamontowanie słabszego silnika z oferty MX-piątki. Między przednimi kołami konceptu pracuje więc nie 160-konny dwulitrowiec, tylko 1,8-litrowa jednostka napędowa o mocy 126 koni mechanicznych.
Osiągi koncepcyjnej Mazdy są tylko niezłe. Auto, ważące 995 kg do 100 km/h przyspiesza w czasie 8,9 sekundy, ale za to średnio na przejechanie 100 km potrzebuje jedynie 6,3 litra benzyny.
Komentarze