W Europie MX-5 dostępne będzie w dwóch wersjach silnikowych: 1.5 o mocy 131 KM i mocniejszej o 29 KM jednostce o pojemności 2.0. Słabszy silnik dostępny jest tylko w podstawowej wersji wyposażenia SkyEnergy wycenionej na 89 900 zł, za 2.0 trzeba zapłacić min. 96 900 zł.
Naszym zdaniem właśnie 1.5 w podstawowym "setupie" jest idealne. Owszem, ma trochę słaby dół, ale kręci się aż do 7500 obr/min., a dzięki niewielkiej masie (975 kg) auto bardzo żwawo wyrywa do przodu i pięknie przeskakuje po zakrętach. Kierowca siedzi niziutko, dokładnie po środku między przednią i tylną osią i cały czas znakomicie czuje co się dzieje z autem. MX-5 ma po raz pierwszy układ kierowniczy ze wspomaganiem elektromechanicznym, a nie hydraulicznym, ale mimo to prowadzi się bardzo precyzyjnie.
Póki co MX-5 dostępne będzie wyłącznie z miękkim, materiałowym dachem, który dostał nowy, banalnie prosty w obsłudze system składania. Chociaż, po co on komu, wiadomo przecież, że nawet w deszczu można jeździć z otwartym dachem, wystarczy tylko zadbać o odpowiednią prędkość, przy której pęd powietrza zdmuchuje krople znad kabiny...
Komentarze