[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mazda, Toyota i Denso wspólnie opracują napędy elektryczne

Japońskie marki przyspieszają prace nad wprowadzeniem samochodów elektrycznych. Firmy Mazda, Toyota oraz Denso podpisały właśnie utworzenie spółki joint-venture.

Mitsubishi i-MiEV Pod tą pokrywą znajduje się silnik elektryczny. Dostęp do niego jest tylko w serwisie.

Nie tak dawno temu Mazda i Toyota zacieśniły współpracę, wymieniając się akcjami. Toyota wykupiła 5 proc. udziałów w Mazdzie, a Mazda 0,25 proc. udziałów w o wiele większej Toyocie. Teraz obie firmy założyły spółkę o nazwie EV C.A. Spirit, w którą wszedł jeszcze potentat na rynku części, firma Denso.

C.A. to skrót od Common Architecture, czyli wspólna platforma. Japońscy inżynierowie, oddelegowani z każdej z trzech firm, mają za zadanie opracowanie nowych akumulatorów, gromadzących energię elektryczną do zasilania napędów elektrycznych. Na ten cel przeznaczonych zostanie w tym roku aż 10 miliardów dolarów, z czego 90 proc. wyłoży Toyota, a Mazda i Denso po 5 proc.

Powstać ma również wspólna fabryka Toyoty i Mazdy, która ruszy około 2021 roku i ma wytwarzać nawet 300 tys. samochodów rocznie.

REKLAMA

REKLAMA

Jak tłumaczą całe to przedsięwzięcie sami zainteresowani? Gwałtowny rozwój elektromobilności wymaga rozwijania przez koncerny motoryzacyjne szerokiej oferty różnych napędów i technologii. Toyota traktuje samochody elektryczne, obok aut na wodorowe ogniwa paliwowe, jako kluczowe pole rozwoju technologicznego.

Dlatego Toyota, Mazda i Denso nawiązały strategiczną współpracę, aby szybko odpowiedzieć na bardzo zróżnicowane zapotrzebowanie na samochody elektryczne wszystkich typów i segmentów w różnych częściach świata.

REKLAMA

Trzej partnerzy opracują wspólnie technologie, które będzie można łatwo zaadaptować do różnych typów samochodów, co umożliwi szybką i elastyczną odpowiedź na potrzeby rynku i nowe trendy. Umowa obejmuje współpracę przy budowie mikrosamochodów, aut osobowych, SUV-ów oraz lekkich aut ciężarowych. Bezpośrednim celem współpracy jest opracowanie nowego standardu projektowania pojazdów dzięki połączeniu atutów każdego z partnerów.

Toyota wniesie do projektu nową architekturę oraz system produkcyjny TNGA (Toyota New Global Architecture), Mazda planowanie produktu i wysoki poziom projektowania opartego na modelowaniu komputerowym, zaś Denso technologie elektroniczne.

Firma EV C.A. Spirit ma za zadanie opracować modułowe części i technologie w taki sposób, aby oparte na nich samochody zachowały unikalność każdej z marek i mogły być łatwo poddawane modyfikacjom, dzięki którym będą stale utrzymywały swoją świeżość i atrakcyjność.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 60 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij