Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mazda, Toyota i Denso wspólnie opracują napędy elektryczne

Japońskie marki przyspieszają prace nad wprowadzeniem samochodów elektrycznych. Firmy Mazda, Toyota oraz Denso podpisały właśnie utworzenie spółki joint-venture.

Mitsubishi i-MiEV Pod tą pokrywą znajduje się silnik elektryczny. Dostęp do niego jest tylko w serwisie.

Nie tak dawno temu Mazda i Toyota zacieśniły współpracę, wymieniając się akcjami. Toyota wykupiła 5 proc. udziałów w Mazdzie, a Mazda 0,25 proc. udziałów w o wiele większej Toyocie. Teraz obie firmy założyły spółkę o nazwie EV C.A. Spirit, w którą wszedł jeszcze potentat na rynku części, firma Denso.

C.A. to skrót od Common Architecture, czyli wspólna platforma. Japońscy inżynierowie, oddelegowani z każdej z trzech firm, mają za zadanie opracowanie nowych akumulatorów, gromadzących energię elektryczną do zasilania napędów elektrycznych. Na ten cel przeznaczonych zostanie w tym roku aż 10 miliardów dolarów, z czego 90 proc. wyłoży Toyota, a Mazda i Denso po 5 proc.

Powstać ma również wspólna fabryka Toyoty i Mazdy, która ruszy około 2021 roku i ma wytwarzać nawet 300 tys. samochodów rocznie.

Jak tłumaczą całe to przedsięwzięcie sami zainteresowani? Gwałtowny rozwój elektromobilności wymaga rozwijania przez koncerny motoryzacyjne szerokiej oferty różnych napędów i technologii. Toyota traktuje samochody elektryczne, obok aut na wodorowe ogniwa paliwowe, jako kluczowe pole rozwoju technologicznego.

Dlatego Toyota, Mazda i Denso nawiązały strategiczną współpracę, aby szybko odpowiedzieć na bardzo zróżnicowane zapotrzebowanie na samochody elektryczne wszystkich typów i segmentów w różnych częściach świata.

Trzej partnerzy opracują wspólnie technologie, które będzie można łatwo zaadaptować do różnych typów samochodów, co umożliwi szybką i elastyczną odpowiedź na potrzeby rynku i nowe trendy. Umowa obejmuje współpracę przy budowie mikrosamochodów, aut osobowych, SUV-ów oraz lekkich aut ciężarowych. Bezpośrednim celem współpracy jest opracowanie nowego standardu projektowania pojazdów dzięki połączeniu atutów każdego z partnerów.

Toyota wniesie do projektu nową architekturę oraz system produkcyjny TNGA (Toyota New Global Architecture), Mazda planowanie produktu i wysoki poziom projektowania opartego na modelowaniu komputerowym, zaś Denso technologie elektroniczne.

Firma EV C.A. Spirit ma za zadanie opracować modułowe części i technologie w taki sposób, aby oparte na nich samochody zachowały unikalność każdej z marek i mogły być łatwo poddawane modyfikacjom, dzięki którym będą stale utrzymywały swoją świeżość i atrakcyjność.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A co na to VW z resztą niemieckich superkoncernów w tsiku , tdiku i ogólnie najlepszych?
    ~dasauto, 2017-10-11 10:24:21
  • avatar
    zgłoś
    Ta współpraca może dać bardzo fajne efekty zwłaszcza biorąc pod uwagę ich pojedyncze możliwości. Pożyczałem ostatnio w Panek jeden z modelów Toyoty i na prawdę byłem miło zaskoczony jej możliwościami.
    ~Norbert7, 2017-09-30 12:48:42
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij