Mazda MX-5 pierwszej generacji o oznaczeniu NA cieszy się ogromną popularnością. Dlatego też producent wprowadza coraz szerszy asortyment części zamiennych, dzięki czemu europejscy właściciele będą mogli cieszyć się swoimi odrestaurowanymi MX-5 przez kolejne dekady. Wśród oferowanych elementów znajdą się choćby materiałowe dachy czy nowe felgi – wierne oryginałowi, ale lżejsze, bo produkowane według nowocześniejszych technologii przez Enkei Wheels.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
W sumie obecnie dostępnych jest 117 części do wersji przystosowanych do ruchu prawostronnego (LHD) i 156 podzespołów do samochodów wyprodukowanych w specyfikacji dla ruchu lewostronnego (RHD), które mogą być wykorzystywane w projektach renowacji MX-5.
Mazda, kwestię najbardziej potrzebnych części, pożądanych przez właścicieli, konsultowała z wieloma specjalistami i fanklubami MX-5. Wszystkie części będą produkowane w Japonii przy użyciu nowoczesnych metod i z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów, aby zachować wygląd i wrażenie oryginalnych komponentów.
Więcej informacji o dostępności części zamiennych do MX-5 NA znajduje się u lokalnych dealerów Mazdy.
Warto w tym miejscu zauważyć, że producenci na szczęście nie zapominają o swoich wiernych fanach, dla których jazda kultowymi modelami danej marki to coś więcej. Niedawno pisaliśmy o tym, że podobny program części zamiennych oferuje Toyota, która dostarcza części zamienne do swojej legendarnej Toyoty Supry A70 oraz Supry A80.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Mazda MX-5 – początki w latach 80. XX wieku
Mazda MX-5 zadebiutowała podczas Chicago Auto Show w 1989 roku i jak dotąd z taśm montażowych zjechało już przeszło milion egzemplarzy, co czyni japońskiego roadstera najpopularniejszym autem tego typu na świecie.
W przypadku Mazdy MX-5 zawsze chodziło o to samo, by oferować niedrogi, lekki samochód sportowy, zapewniający niezapomniane doznania i stanowiący wzór w kwestii prowadzenia i działania podzespołów – jak choćby doprowadzona niemal do perfekcji manualna skrzynia biegów.
W Polsce kultowa Mazda MX-5 w ostatnich latach jest najpopularniejszym roadsterem sprowadzanym przez prywatnych użytkowników, ubiegły rok był też rekordowy pod względem sprzedaży nowych MX-5 – do klientów w całym kraju trafiło 256 sztuk tego modelu w najnowszej wersji ND.
Zobacz także:
Komentarze