REKLAMA

McLaren 720S GT3X: nowy poziom osiągów

McLaren 720S GT3X to model stworzony przez McLaren Customer Racing wyłącznie do jazdy po torze, bez ograniczeń zasadami motorsportu. Ma 750 KM i ogromne możliwości.

McLaren 720S GT3X fot. materiały prasowe
McLaren 720S GT3X

McLaren Customer Racing potwierdza, że nie poddaną żadnym regulacjom wersję samochodu wyścigowego 720S GT3 – model 720S GT3X – można już zamawiać w salonach sieci McLaren Motorsport. GT3X zaprojektowany i stworzony przez oddział firmy, McLaren Automotive, może jeździć wyłącznie po torze, ale jednocześnie nie posiada homologacji w żadnej z klas wyścigowych czy do udziału mistrzostwach. Dzięki brakowi potrzeby zgodności z regulaminami zawodów, zwiększony poziom mocy i osiągów umożliwiły zespołowi McLaren Customer Racing na lepsze wykorzystanie podwozia i cech aerodynamicznych wygrywającego wyścigi 720S GT3.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Osiągi są dziełem ręcznie budowanego 4-litrowego, podwójnie doładowanego silnika V8, zoptymalizowanego tak, by połączyć cechy samochodu drogowego 720S i wyścigowego 720S GT3. Sprzężona do 6-biegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów, unikalna wersja silnika M840T zawiera wzmocnione tłoki, pokrywę „Diamond Like Carbon” (DLC) oraz ultralekki układ wydechowy. Elementy i układy stworzone z myślą o jeździe torowej zapewniają moc 720 KM, tak samo jak wersja drogowa, ale funkcja zwiększenia jej o 30 KM jest dostępna kierowcy przy pomocy przycisku na kierownicy ‘push-to-pass’.

McLaren 720S GT3Xfot. materiały prasowe
McLaren 720S GT3X

Ultralekki 720S GT3X zajmuje pozycję na szczycie skali z masą 1210 kg. Na rzecz minimalizowania wagi usunięto wszystkie zbędne lub luksusowe elementy, pozostawiając kierowcę wyłącznie z tym, co pozwala na wyciśnięcie z samochodu najlepszych osiągów. Każdy z tych wysiłków razem dał 720S GT3X stosunek mocy do wagi 620KM na tonę (Z aktywowanym przyciskiem „push to pass”).

Pozostając niezależnym od wymogów sportowych, 720S GT3X jest zoptymalizowaną pod względem osiągów wersją samochodu wyścigowego GT3 z liniami karoserii wypracowanymi przy wykorzystaniu ‘Computational Fluid Dynamics’ (CFD) oraz technologii tunelu aerodynamicznego Formuły 1. Aerodynamiczny kształt samochodu jest ręcznie wykończony metalicznym lakierem MSO Carbon Black.

McLaren 720S GT3Xfot. materiały prasowe
McLaren 720S GT3X

W kabinie widać, w jak szerokim stopniu wykorzystano ultralekkie włókno węglowe. Fotele wyścigowe z włókna węglowego i kevlaru, zaakceptowane przez FIA, obejmują kierowcę, zaś położenie pedałów i kierownicy można dopasować, aby zapewnić kierowcy idealną pozycję do prowadzenia. Ergonomiczna kierownica wyścigowa jest wyposażona w kluczowe funkcje sterowane przy pomocy intuicyjnych obrotowych przełączników i przycisków, co oznacza, że wszystko znajduje się w zasięgu palców kierowcy. Poszukujący wrażeń znajomi mogą również doświadczyć prędkości i przyspieszenia na torze, jako że wnętrze 720S GT3X zostało zaprojektowane tak, aby pomieścić w pełni bezpieczny fotel wyścigowy również po stronie pasażera z sześciopunktowymi wyścigowymi pasami bezpieczeństwa.

Wraz z dostarczaniem osiągów nowego typu na torze, 720S GT3X oferuje także nowe doświadczenia związane z posiadaniem samochodu. W ramach zakupu i pakietu własnościowego, McLaren może zapewnić każdemu właścicielowi dedykowane torowe wsparcie techniczne. Program jest prowadzony przez inżynierów z wewnętrznego działu McLaren Customer Racing – ten sam zespół zaprojektował i stworzył model, a także program wyścigowy dla właścicieli 720S GT3.

Model 720S GT3X można zamawiać poprzez sieć 11 oficjalnych retailerów McLaren Motorsport na całym świecie. Każdy z salonów jest w stanie zaproponować wsparcie techniczne i serwisowe dla modelu na tor.

Rob Bell, kierowca fabryczny McLarena, demonstruje możliwości McLaren 720S GT3X na torze Portimao:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA