[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

McLaren Senna - Genewa 2018

McLaren pokazał wreszcie światu to, na co wszyscy czekaliśmy. Oto nadjechał McLaren Senna. Hipersamochód godny nieodżałowanego mistrza Ayrtona Senny. Niewątpliwie jedna z największych gwiazd trwających targów motoryzacyjnych w Genewie.

McLaren Senna (Genewa 2018) McLaren Senna (Genewa 2018)

McLaren Senna, jak nietrudno się domyślić, swoją nazwą oddaje hołd nieżyjącemu już, trzykrotnemu mistrzowi Formuły 1, który swoje mistrzowskie tytuły - w 1988, 1990 i 1991 roku - wywalczył właśnie z zespołem McLarena.

Samochód, a raczej hipersamochód, jest określany najbardziej ekstremalnym drogowym autem w historii. Skonstruowane jest do bicia torowych rekordów i jazdy na limicie przyczepności, ale przy tym ma drogową homologację i można nim podróżować po drogach publicznych.

REKLAMA

McLaren Senna (Genewa 2018) McLaren Senna (Genewa 2018)

Konstruktorom sporo czasu zajęło dopracowanie nadwozia, ze wszystkimi przetłoczeniami, kanałami powietrznymi i estetycznymi akcentami - jak choćby szyby w dolnej części drzwi - ale warto było czekać. McLaren Senna wygląda niesamowicie dynamicznie, wręcz agresywnie, a uwagę zwraca potężne tylne skrzydło, które ma zapewnić odpowiedni docisk aerodynamiczny.

Ultralekka konstrukcja z włókna węglowego to mocno przebudowany McLaren 720S. Dla oszczędności masy nawet tarcze hamulcowe wykonane są z włókna węglowego z dodatkiem materiałów ceramicznych.

REKLAMA

McLaren Senna (Genewa 2018) McLaren Senna (Genewa 2018)

Całość, na sucho, waży zaledwie 1198 kilogramów, co czyni McLarena Sennę najlżejszym samochodem drogowym od czasów legendarnego McLarena F1. Ten wynik oznacza masę o 220 kg niższą, niż w przypadku modelu 720S - to tak dla porównania.

Do napędu McLarena Senny służy 4-litrowy silnik V8 twin-turbo, który współpracuje z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, przenoszącą siły napędowe na tylną oś. A jest co przenosić. Maksymalna moc sięga 800 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy to 800 Nm.

REKLAMA

McLaren Senna (Genewa 2018) McLaren Senna (Genewa 2018)

Producent z Woking nie podaje dokładnych danych odnośnie osiągów, określając je jedynie jako "dzikie". Szacuje się, że sprint do "setki" może trwać w granicach 2,5-3 sekund, a maksymalna prędkość sięgnie nawet 320 km/h.

REKLAMA

McLaren Senna (Genewa 2018) McLaren Senna (Genewa 2018)

W kabinie panuje surowy minimalizm, co oznacza głęboko wytłoczone skorupy foteli, prawie pozbawione materiałów tapicerskich. Przycisk uruchamiania silnika, przyciski otwierania szyb, a nawet klamki umieszczone zostały w panelu na podsufitce.

REKLAMA

McLaren Senna (Genewa 2018) McLaren Senna (Genewa 2018)

McLaren wyprodukuje 500 egzemplarzy modelu P15 Senna, z czego każdy kosztować ma około 1 miliona dolarów. Właściwie to w tej chwili nie ma już o czym mówić, bo cała seria została sprzedana na pniu, a ostatni egzemplarz kosztował 2,7 mln dolarów. Dochód z aukcji, na której został sprzedany, przekazany będzie na cele charytatywne fundacji Ayrtona Senny.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij