REKLAMA

McLaren Senna Novitec mocniejszy o ponad 100 KM

McLaren Senna to piekielnie mocny hipersamochód. Tunerzy z Novitec nie widzą jednak przeszkód, żeby dodać mu kolejnych przeszło 100 koni mechanicznych.

McLaren Senna Novitec McLaren Senna Novitec

McLaren Senna – 800 KM w standardzie

Zacznijmy od oryginału. McLaren Senna, jak nietrudno się domyślić, swoją nazwą oddaje hołd nieżyjącemu już, trzykrotnemu mistrzowi Formuły 1. Ayrton Senna, bo o nim mowa, swoje mistrzowskie tytuły - w 1988, 1990 i 1991 roku - wywalczył właśnie z zespołem McLarena.

Samochód, a raczej hipersamochód, jest określany najbardziej ekstremalnym drogowym autem w historii. Skonstruowane jest do bicia torowych rekordów i jazdy na limicie przyczepności, ale przy tym ma drogową homologację i można nim podróżować po drogach publicznych.

REKLAMA

McLaren Senna wygląda niesamowicie dynamicznie, wręcz agresywnie, a uwagę zwraca potężne tylne skrzydło, które ma zapewnić odpowiedni docisk aerodynamiczny. Ultralekka konstrukcja z włókna węglowego to mocno przebudowany McLaren 720S.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Całość, na sucho, waży zaledwie 1198 kilogramów, co czyni McLarena Sennę najlżejszym samochodem drogowym od czasów legendarnego McLarena F1. Ten wynik oznacza masę o 220 kg niższą, niż w przypadku modelu 720S - to tak dla porównania.

Do napędu McLarena Senny służy 4-litrowy silnik V8 twin-turbo, który współpracuje z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, przenoszącą siły napędowe na tylną oś. A jest co przenosić. Maksymalna moc sięga 800 KM, a maksymalny moment obrotowy to 800 Nm.

Sprint do "setki" trwa niespełna trzy sekundy, a pierwszych 300 km/h Senna osiąga po 17,5 sekundach. Maksymalna prędkość sięga natomiast 340 km/h. McLaren wyprodukuje 500 egzemplarzy modelu P15 Senna, z czego każdy kosztuje około 1 miliona dolarów i co więcej, wszystkie rozeszły się na pniu.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

McLaren Senna Novitec

McLaren Senna Novitec – tuningowe dzieło sztuki

Wróćmy zatem do egzemplarza, którzy został poddany kuracji wzmacniającej. Tak, dobrze widzicie. 800-konne, przyspieszające w 2,8 s do „setki” cacko zostało dodatkowo zmodyfikowane, by było jeszcze szybsze i mocniejsze.

Kilka umiejętnych przeróbek w zakresie oprogramowania silnika, pozwoliło uzyskać łączną moc 902 KM i 888 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To przyrost o 102 KM i 88 Nm, wyciśnięty z tego samego 4-litrowego silnika V8 twin turbo.

Jak wpłynęło to na osiągi? Otóż przedstawiciele Novitec twierdzą, że udało się urwać 0,1 s na sprincie do „setki” i aż 0,3 s na przyspieszeniu od 0 do 200 km/h – teraz trwa ono 6,5 s zamiast fabrycznych 6,8 s. Prędkość maksymalna pozostała niezmieniona.

Zobacz także:

Ale Novitec wprowadził coś jeszcze. Specjalistyczny układ wydechowy ze stopu Inconel, który zamówić można osobno, bez przeróbek silnika. Składa się on z podwójnej końcówki, każda o średnicy 95 mm, polerowanych lub wykończonych w matowej czerni. Jak brzmi, możecie przekonać się, oglądając poniższy film.

McLaren Senna Novitec

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Poza specjalnymi kołami Vossen – 20-calowymi z przodu i 21-calowymi z tyłu – w nadwoziu więcej zmian nie uraczymy. Podobnie w kabinie, która jednak może zostać dodatkowo zmodyfikowana na zamówienie.

Poniżej znajdziecie nagranie z McLarenem Senną Novitec, a po obejrzeniu kliknijcie w galerię zdjęć - jest na co popatrzeć!

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA