REKLAMA

McLaren pracuje nad silnikiem z BMW

Inżynierowie McLarena i BMW ponownie łączą siły. Tym razem obie marki oficjalnie ogłosiły wspólne prace nad nową generacją jednostek napędowych.

McLaren F1
Silnik BMW w McLarenie F1
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 100 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Cel jest jeden - zbudować nową rodzinę silników, które nie tylko będą wydajniejsze, ale i będą emitować mniej CO2 do atmosfery. Co ciekawe wspólny projekt McLarena i BMW jest fundowany i wspierany przez rząd Wielkiej Brytanii za pośrednictwem organizacji Advanced Propulsion Centre (APC). W sumie w całość prac zaangażowanych jest sześć fabryk i poddostawców podzespołów.

Do współpracy z BMW i McLarenem zaproszono firmy Ricardo, Grainger oraz Worrall, które będą pomagać znanym marką przy pracach nad technologią wytwarzania lekkich wyrobów odlewniczych. Z kolei Lents Composites mad dostarczy wiedzę w zakresie struktur kompozytowych. Nowe partnerstwo McLarena i BMW to część szerokiego planu biznesowego producenta z Woking nazwanego "Track22". W ramach niego powstanie łącznie 15 nowych modeli, a pierwszym z nich będzie następca McLarena 650S, który zadebiutuje w Genewie.

REKLAMA

Brytyjski producent pracuje także z BMW przy następcy legendarnego McLarena F1. Ten samochód ma pojawić się na rynku w 2019 roku i tak jak protoplasta będzie wyróżniał się trzyosobową kabiną z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy. Mówi się, że auto ma być zasilane przez centralnie umieszczony silnik V8, który powstanie przy pomocy BMW. Jednostka może oferować nawet 750 KM mocy. Produkcja została przewidziana tylko na 106 egzemplarzy.

Silnik z "siódemki" w F1

Warto również dodać, że McLaren współpracował już w swojej historii z BMW. Gdy firma z Woking rozpoczęła prace nad drogowym F1, to nie posiadała odpowiedniego silnika dla tego auta. W tamtym okresie bolidy McLarena zasilane były przez jednostki napędowe Hondy. I naturalnym ruchem było, że Brytyjczycy poprosili Japończyków o zbudowanie takiego silnika.

Niestety ci odmówili, gdyż koszty opracowania takiej jednostki były dla nich zbyt wysokie. Po poszukiwaniach poddostawcy, padło na BMW. Bawarczycy przygotowali dla modelu F1 wolnossący motor V12 pojemności 6,1 l, która dostarczała aż 627 KM mocy. Motor o fabrycznym oznaczeniu BMW S70/2 był pochodną silników stosowanych w BMW 750i, 850i oraz M8.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA