[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Mercedes-AMG A45 i CLA45. Piekielna moc

Mercedes-AMG prezentuje topowe odmiany kompaktowej Klasy A i CLA. Oto 421-konne hot-hatche – A45 i CLA45.

Mercedes-AMG A45 i CLA45 Mercedes-AMG A45 i CLA45
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 757 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wraz z prezentacją Mercedesów A45 i CLA45, stajemy się świadkami narodzin najmocniejszych czterocylindrowych modeli produkcyjnych. Pod ich maską pracuje nowoczesny silnik, który jest najmocniejszą seryjnie produkowaną jednostką napędową o czterech cylindrach.

Oba prezentowane równolegle modele wyglądają tak, jak można oczekiwać od AMG. Są zadziorne, rasowe i generują pokłady adrenaliny już od samego patrzenia na nie. Przy tym są od siebie tak różne, jak różne są ich wersje cywilne.

A45 z dużym spoilerem na tyle i potężnym dyfuzorem chce pokazać wszystkim, kto teraz rządzi wśród prawdziwych hot-hatchy, natomiast CLA nie jest tak ostentacyjny, a jego możliwości zdradza niepozorna listwa spoilera na krawędzi tylnej klapy i znacznie mniej rzucający się w oczy, choć zauważalny dyfuzor.

Zobacz także: Audi SQ8 - potężna moc diesla

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG A45 Mercedes-AMG A45

Efektu całości dopełnia matowy ciemny lakier nadwozia, zderzaki z dużymi wlotami powietrza chłodzącego i duże, czarne obręcze kół oraz czerwone zaciski hamulcowe, wyzierające spod szprych. Trzeba przyznać, że oba modele wykonane są ze smakiem i nawet duży spoiler dachowy modelu A45 nie jest ani trochę na wyrost.

Mercedes-AMG A45 i CLA45 – silnik

Zupełnie nowa jednostka napędowa od AMG ma oznaczenie fabryczne M 139. Silnik ten ma cztery cylindry i pojemność 2,0 litrów, a w wyciskaniu mocy wspomaga go turbodoładowanie. W tym miejscu przypomnijmy, że dotychczasowy rekordzista miał o 41 KM mniejszą moc i o 25 Nm niższy moment obrotowy.

Zobacz także: Ferrari SF90 Stradale - hybrydowe hiperauto

REKLAMA

Mercedes-AMG CLA45 Mercedes-AMG CLA45

Przejdźmy zatem do konkretów. Motor opracowany przez AMG generuje maksymalną moc na poziomie 421 koni mechanicznych przy 6750 obr./min. Jego moment obrotowy sięga z kolei maksymalnie 500 niutonometrów w zakresie 5000-5250 obr./min. Jednostka kręci się aż do 7200 obr./min.

Przy stosunku mocy do pojemności wynoszącym około 211 KM na 1 litr jednostka napędowa M 139 wyprzedza nawet wiele supersportowych konstrukcji i wyznacza zupełnie nowy poziom osiągów.

Dodajmy jeszcze, że jednostka ma dwa warianty mocy – podstawowy (387 KM i 480 Nm) oraz wariant S (421 KM i 500 Nm).

Zobacz także: nowy Opel Corsa, z napędem elektrycznym

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG A45 Mercedes-AMG A45

Mercedes-AMG A45 i CLA45 – osiągi

Bazowy model A45 osiąga pierwszą „setkę” w czasie czterech sekund i rozpędza się do 250 km/h. W pakiecie AMG Driver's Package prędkość jest podniesiona do 270 km/h. Z kolei wersja A45 S do 100 km/h rozpędza się w 3,9 sekundy.

W przypadku modeli CLA45 i CLA45 S, obie są o wolniejsze od analogicznych wersji hatchback o jedną dziesiątą sekundy, jeśli chodzi o sprint od 0 do 100 km/h. Analogiczna jest również prędkość maksymalna.

Z różnic między wersją zwykłą a odmianą S można wymienić jeszcze to, że w S standardowo montowany jest tryb driftu, w którym większość mocy przenoszona jest na tył, ESP jest dezaktywowane, a skrzynia biegów działa w trybie manualnym.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij