Mercedes-AMG C 43 – cztery cylindry w AMG od 354 tys. złotych

Mercedes-AMG C 43 debiutuje w wersji z mocnym czterocylindrowym silnikiem, zajmującym miejsce rasowego motoru V6. Ceny startują od 354 400 złotych. Co dostaniemy w zamian?

Mercedes-AMG C43 fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG C43
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 166 600 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Cztery cylindry w AMG już przestają dziwić. Co więcej, niedawno taka właśnie jednostka trafiła do eleganckiego Mercedesa-AMG SL, tyle że tu, w przypadku Klasy C od AMG ma ona więcej mocy niż w kabriolecie. Co zatem otrzymają klienci, decydujący się na podstawową C-klasę od AMG? Zanim przypomnimy, jakimi osiągami może pochwalić się nowe C 43, zajrzyjmy do cennika i specyfikacji.

Mercedes-AMG C 43 – ceny i wyposażenie

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limuzyna kosztuje w Polsce od 354 500 zł, a Kombi – od 361 200 zł. Model standardowo oferuje rozbudowane wyposażenie, w tym m.in. pakiet Premium obejmujący:

  • reflektory Digital Light,
  • pakiet parkowania z zestawem kamer 360°,
  • nawigację MBUX Premium,
  • asystenta martwego pola,
  • elektrycznie regulowane przednie fotele z pamięcią ustawień,
  • podgrzewane przednie siedzenia,
  • dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO,
  • rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX.

Mercedes-AMG C43fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG C43

Przynależność do rodziny AMG podkreślać mają elementy wykończenia wnętrza o strukturze metalu, czerwone pasy bezpieczeństwa Manufaktur, sportowe fotele obszyte mieszanką skóry syntetycznej Artico i mikrofibry Dinamica oraz kierownica AMG Performance wykończona skórą nappa.

Na życzenie model C 43 4MATIC można doposażyć m.in. w pakiet wyposażenia Premium Plus, w skład którego wchodzi dach panoramiczny, system nagłośnienia Burmester 3D surround, wyświetlacz head-up oraz klimatyzacja automatyczna Thermotronic). Opcje takie jak pakiety AMG Night (w cenie 2880 lub 4974 zł), obudowy lusterek zewnętrznych AMG z włókna węglowego i karbonowy spojler na pokrywie bagażnika (9163 zł), 20-calowe obręcze kół AMG (od 6545 zł) czy skórzane tapicerki w kilku konfiguracjach (od 8587 zł) dają szerokie pole do indywidualizacji. Kierowcy o sportowych ambicjach docenią aplikację AMG Track Pace (1309 zł) oraz kierownicę AMG Performance wykończoną skórą nappa i mikrofibrą Dinamica (2199 zł). Z kolei dodatkowy komfort na długich trasach zapewnią szyby z izolacją akustyczną (628 zł).

Mercedes-AMG C43fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG C43

Mercedes-AMG C 43 – silnik, napęd, osiągi

Wróćmy zatem do osiągów. Wspomniany motor, napędzający model C 43, to 2-litrowa jednostka M139, znana dobrze choćby z Mercedesa-AMG A45, ale tu zastosowana w całkiem nowej wersji. Po raz pierwszy, a właściwie drugi, po SL-u, Mercedes użył w samochodzie produkcyjnym technologii przeniesionej z Formuły 1. Chodzi o elektryczną turbosprężarkę, która umieszczona przed właściwym turbo dodatkowo przyspiesza przepływ gazów spalinowych. Ma to pozwolić na zmniejszenie opóźnienia w reakcji na wciśnięcie pedału gazu.

W modelu C43 silnik generuje moc 408 KM przy 6750 obr./min, co jest wartością o 27 KM większą od wspominanego już wcześniej SL-a. Wyższy niż w nowym wcieleniu kultowego kabrioletu jest też moment obrotowy, tu sięgający 500 Nm przy 5000 obr./min, a już od 3250 obr./min silnik oferuje 480 Nm. Dodajmy, że siły napędowe przenoszone są na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 9-biegowej przekładni automatycznej, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,6 sekundy. Przy takich wynikach, komu przeszkadza „niedobór” cylindrów pod maską bazowego C AMG, prawda? Szczególnie że o rasowe brzmienie wydechu zadbali specjaliści z AMG i ma ono ucieszyć nawet największych sceptyków, patrzących tęsknym okiem w stronę sześciocylindrowych rywali od Audi czy BMW.

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA