REKLAMA

Mercedes-AMG C 63 S „Charon”: polski tuning w dobrym stylu

Mercedes-AMG C 63 S to potężna maszyna. Polski tuner Auto-Dynamics pokazuje jednak, że można z niej wycisnąć więcej. O wiele więcej. Oto Charon, czyli polski tuning Klasy C.

Mercedes-AMG C 63 S Charon od Auto-Dynamics fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG C 63 S Charon od Auto-Dynamics
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 119 900 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Auto-Dynamics po raz kolejny zaskakuje wysmakowanym tuningiem. Już wcześniej pisaliśmy o BMW M760Li, a teraz przyszła kolej na Mercedesa Klasy C, ale w wersji C 63 S, sygnowanej logo AMG.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

REKLAMA

Z zewnątrz auto nie ujawnia tego, co kryje pod maską. Owszem, jest tu i ówdzie nieco podrasowany, ma zmienione zderzaki i potężne 20-calowe felgi BBS w czarnym kolorze, ale to, jaka moc drzemie w Charonie, trudno na pierwszy rzut oka odgadnąć.

Seryjny model C 63 S napędzany jest 4-litrowym silnikiem V8 twin turbo, który generuje moc 510 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to osiągnąć pierwszą „setkę” w około 4 sekundy. Ile udało się wycisnąć polskiemu tunerowi?

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Po zastosowaniu pakietu zmian, nazwanego AD850+, możemy już podejrzewać, że w aucie drzemią potężne moce i nazwanie go imieniem greckiego boga Charona nie jest tu bezcelowe. Zacznijmy zatem od parametrów. Silnik tego niebieskiego sedana Mercedesa generuje potężną moc aż 855 KM i moment obrotowy na poziomie 972 Nm. Jak wpływa to na osiągi, dokładnie nie wiemy.

Ale nie tak dawno pisaliśmy o przeróbce C 63 S w wersji kombi, która w odmianie VATH wyciska 700 KM i 900 Nm, co pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy.

W tym przypadku polski tuner tak zmodyfikował jednostkę napędową, by moment obrotowy był ograniczony w dolnej partii obrotów i uwypuklony w górnej. Ma to poprawić trakcję tylnonapędowego sedana. Co więcej, maksymalna prędkość Charona to – według danych technicznych – ponad 320 km/h.

Czy taki rodzaj tuningu robi na was wrażenie? Dajcie znać w komentarzach. A póki co zapraszamy do obejrzenia filmu, a pod artykułem również galerii zdjęć.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA