Mercedes-AMG C43 – cztery cylindry i zapas mocy

Mercedes-AMG C43 debiutuje w wersji z zaledwie czterocylindrowym silnikiem, zajmującym miejsce rasowego motoru V6. Nie ma jednak obaw o osiągi, bo te pozostają godne AMG.

Mercedes-AMG C43 fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG C43
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 166 600 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Cztery cylindry w AMG już przestają dziwić. Co więcej, niedawno taka właśnie jednostka trafiła do eleganckiego Mercedesa-AMG SL, tyle że tu ma ona więcej mocy niż w kabriolecie. Co zatem otrzymają klienci, decydujący się na podstawową C-klasę od AMG?

REKLAMA

Mercedes-AMG C43fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG C43

Mercedes-AMG C43 – silnik, napęd, osiągi

Wspomniany motor to 2-litrowa jednostka M139, znana dobrze choćby z Mercedesa-AMG A45, ale tu zastosowana w całkiem nowej wersji. Po raz pierwszy, a właściwie drugi, po SL-u, Mercedes użył w samochodzie produkcyjnym technologii przeniesionej z Formuły 1. Chodzi o elektryczną turbosprężarkę, która umieszczona przed właściwym turbo dodatkowo przyspiesza przepływ gazów spalinowych. Ma to pozwolić na zmniejszenie opóźnienia w reakcji na wciśnięcie pedału gazu.

Owa elektryczna turbina zasilana jest 48-woltową instalacją elektryczną, która obsługuje także system miękkiej hybrydy, który korzysta z napędzanego paskiem rozruszniko-generatora. Ten z kolei może w razie potrzeby dać dodatkowy zastrzyk mocy na poziomie 14 KM, poprawiając przyspieszenie i tak przecież mocnego napędu. Jak przekłada się to na osiągi?

Mercedes-AMG C43fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG C43

W modelu C43 silnik generuje moc 408 KM przy 6750 obr./min, co jest wartością o 27 KM większą od wspominanego już wcześniej SL-a. Wyższy niż w nowym wcieleniu kultowego kabrioletu jest też moment obrotowy, tu sięgający 500 Nm przy 5000 obr./min, a już od 3250 obr./min silnik oferuje 480 Nm. Dodajmy, że siły napędowe przenoszone są na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 9-biegowej przekładni automatycznej, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,6 sekundy. Przy takich wynikach, komu przeszkadza „niedobór” cylindrów pod maską bazowego C AMG, prawda? Szczególnie że o rasowe brzmienie wydechu zadbali specjaliści z AMG i ma ono ucieszyć nawet największych sceptyków, patrzących tęsknym okiem w stronę sześciocylindrowych rywali od Audi czy BMW.

Mercedes-AMG C43fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG C43

Jeśli chodzi o nadwozie, Mercedes-AMG C43 dostępny jest także jako rasowe kombi. Z kolei z zewnątrz model C43 wyróżnia się charakterystycznym grillem w stylu Panamericana i bardziej agresywnie stylizowanym zderzakiem przednim, a z tyłu czterema końcówkami wydechu, pomiędzy którymi umieszczono element mający wyglądać jak prawdziwy dyfuzor.

Cen Mercedesa-AMG C43 jeszcze nie znamy, ale kiedy tylko importer ujawni szczegóły, napiszemy o tym niezwłocznie. Dajcie znać w komentarzach, czy taki czterocylindrowy wariant od AMG jest dla was do przełknięcia, czy raczej skierowalibyście się w stronę salonów BMW lub Audi, gdzie wciąż sportowe warianty jeżdżą na sześciu cylindrach?

 

Zobacz także:
REKLAMA