REKLAMA

Mercedes-AMG E 63 po face liftingu

Niedługo po premierze odświeżonej Klasy E debiutuje topowa odmiana E63 AMG. Auto zmieniło się nieznacznie, a silnik pozostał ten sam. Co zatem nowego w E63?

Mercedes-AMG E 63 S Mercedes-AMG E 63 S po face liftingu
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Z zewnątrz Mercedes-AMG E 63 zyskał elementy, które znamy już z pokazanej w marcu Klasy E i niedawno Klasy E Coupe, natomiast specjalnie dla wersji AMG przeznaczone są choćby nowy zderzak z większymi wlotami powietrza i spoilerem czy poszerzone nadkola.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Mercedes-AMG E 63 - nadwozie i wnętrze

Zmiany w pasie przednim podyktowane są kwestiami technicznymi. Chodziło bowiem o zapewnienie bardziej skutecznego przepływu powietrza chłodzącego 4-litrowy silnik V8 biturbo. Boczne wloty powietrza w zderzaku są nie tylko wyjątkowo duże, ale i kierują powietrze tam, gdzie jest ono potrzebne. Ciekawe, że tak dopracowany model miał dotychczas niedostateczne chłodzenie, skoro trzeba było to mocno poprawiać...

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Kolejną nowością w nowym E63 AMG jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX z ekranem dotykowym i panelem dotykowym (gładzikiem), inteligentnym sterowaniem głosowym oraz specyficznymi dla AMG funkcjami.

Dwa wyświetlacze – wirtualnych zegarów i systemu informacyjno-rozrywkowego – łączą się pod szklaną taflą, tworząc panoramiczny kokpit. W modelu podstawowym monitory seryjnie mają przekątną 10,25 cala, a w wersji S – 12,25 cala.

Zestaw wskaźników oferuje trzy style grafiki AMG (Modern Classic, Sport i Supersport, ten ostatni z dużym centralnym obrotomierzem). Za pomocą menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki AMG, takie jak parametry silnika, „rozgrzewka” czy miernik przeciążeń.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG E 63 - silnik i napęd

Co pod maską? To samo, co dotychczas. Jest tu 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo, który w modelu E 63 S 4MATIC+ generuje moc 612 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm, dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 2500 do 4500 obr./min). Efekt to sprint do „setki” w 3,4 sekundy (kombi 3,5 sekundy).

Podstawowy wariant E 63 4MATIC+ dysponuje natomiast mocą 571 KM i maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Limuzyna w tej wersji wykonuje sprint od 0 do 100 km/h w 3,5 s, a w odmianie kombi jest to 3,6 s.

Dodajmy na koniec, że E63 AMG po face liftingu zyskało nowe zestrojenie pneumatycznego, wielokomorowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia ADS+. Ma być teraz nie tylko bardziej dynamicznie, ale przede wszystkim komfortowo podczas codziennej jazdy.

Ceny i data premiery odświeżonego Mercedesa-AMG E 63 i E 63 S nie są jeszcze dokładnie znane. Będziemy was informować na bieżąco, a póki co zapraszamy do galerii zdjęć, gdzie obejrzycie sedana i kombi w nowych kolorach nadwozia.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA