Mercedes-AMG EQS 53 – pierwsze elektryczne AMG wycenione

Mercedes-AMG EQS 53 miał swoją premierę podczas IAA Mobility w Monachium. Pierwszy w pełni elektryczny model ze stajni AMG wchodzi do salonów i mamy potwierdzenie, że tani nie jest.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG EQS 53 to flagowa limuzyna, oparta na nowym modelu EQS Mercedesa, czyli zasadniczo elektrycznym odpowiedniku Klasy S. W tym modelu, szczególnie w wersji sygnowanej logo AMG, mamy do czynienia ze szczytem osiągnięć w kwestii zarówno technologii, związanej z napędem elektrycznym, jak i obecnością najnowszych systemów multimedialnych, bezpieczeństwa i łączności, na świetnych osiągach kończąc.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG EQS 53 – cena i wyposażenie

W polskich salonach można już zamawiać nowego Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Cena modelu zaczyna się od 728 600 zł, a to o ponad 120 tys. zł więcej, niż kosztuje najdroższa obecnie opcja bez logo AMG (jest nim wariant EQS 580 4MATIC – moc 385 kW, 4,3 s do setki – który kosztuje od 607 300 zł). Tymczasem EQS od AMG dysponuje mocą do 560 kW (761 KM) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy (z pakietem Dynamic Plus), oferując przy spokojnej jeździe do 578 km zasięgu wg WLTP.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Standardowe wyposażenie EQS-a 53 4MATIC+ obejmuje między innymi w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, aktywną tylną oś skrętną oraz zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control+ z adaptacyjnymi amortyzatorami. Do seryjnej specyfikacji należą również:

  • ekran MBUX Hyperscreen,
  • innowacyjne reflektory DIGITAL LIGHT,
  • pakiet asystenta jazdy Plus,
  • nawigacja,
  • zestaw kamer 360 stopni,
  • panoramiczny dach,
  • także 21-calowe obręcze AMG z lekkich stopów.

Akumulator samochodu ma użyteczną pojemność 107,8 kWh. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC) można ładować go z mocą do 200 kW. Maksymalna moc ładowania prądem zmiennym (AC) wynosi 11 kW. Do tego przez pierwsze trzy lata po zakupie nabywcy EQS-a 53 4MATIC+ mogą bezpłatnie korzystać z usługi Mercedes me Charge. Kolejną zaletą jest Ionity Unlimited: wszyscy europejscy nabywcy Mercedesa-AMG EQS mogą bezpłatnie korzystać z sieci szybkiego ładowania Ionity przez jeden rok.

Mercedes-AMG EQS 53 – 3,4 s do „setki”

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Najmocniejszy EQS w gamie otrzymał zestaw dwóch silników elektrycznych, które łącznie oferują solidny zapas 658 KM mocy i 950 Nm momentu obrotowego. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 220 km/h. Ale to nie koniec. Bo o ile nie mamy pewności, czy powstanie jeszcze mocniejszy wariant (właściwie to przy tych osiągach nie wydaje się to ani potrzebne, ani sensowne), tak EQS-a od AMG zamówić można z pakietem Dynamic Plus. Wtedy moc maksymalna – po wybraniu trybu Race Start – rośnie do niebagatelnych 761 KM, zaś moment obrotowy szybuje w czterocyfrowe wartości 1020 Nm. Dzięki temu sprint do setki trwa 3,4 sekundy, zaś maksymalną prędkość podniesiono do 250 km/h.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Ciekawostką zastosowaną seryjnie w Mercedesie-AMG EQS 53 jest, zapożyczony z Mercedesa EQS, system czterech skrętnych kół, który ułatwia manewry na parkingu i poprawia trakcję w zakrętach czy na autostradzie. Na zdjęciach mocno wychylające się tylne koła (nawet 9 stopni) wyglądają osobliwie, ale system jest naprawdę skuteczny. A jeśli chodzi o hamowanie, tutaj dba o to specjalnie wzmocniony układ hamulcowy AMG, korzystający z tarcz o średnicy 41,5 cm z przodu i 37,8 cm z tyłu, przy czym na przodzie zaciski są sześciotłoczkowe. Opcjonalnie zamówić można hamulce ceramiczne AMG z tarczami o średnicy 44 cm z przodu.

REKLAMA

Mercedes-AMG EQS 53 – lista opcji wyposażenia

Liczne opcje pozwalają na daleko posuniętą indywidualizację EQS-a 53 4MATIC+. Sportową, elektryczną limuzynę można doposażyć na przykład w pakiet AMG Dynamic Plus (20 418 zł), który tymczasowo zapewnia większe moc i moment obrotowy. Pakiet obejmuje nie tylko dodatki z zakresu dynamiki jazdy, takie jak funkcja wyścigowego ruszania Race Start i zwiększenie prędkości maksymalnej z 220 km/h do 250 km/h, ale także sportowy tryb brzmienia AMG Sound Experience (Performance).

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Lista opcji obejmuje również ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG przedniej osi (21 439 zł). Duże ceramiczne tarcze hamulcowe (440 x 40 mm) na przedniej osi mają kompozytową konstrukcję. Opcję tę wyróżniają zaciski polakierowane na charakterystyczny, brązowy kolor.

Na życzenie dostępny jest również wirtualny inżynier wyścigowy – AMG Track Pace (1276 zł). To aplikacja, która stanowi element systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX i jest przeznaczona do jazdy po torze wyścigowym. Nieprzerwanie rejestruje ponad 80 specyficznych dla pojazdu parametrów (np. prędkość, przyspieszenie). Ponadto prezentuje czasy okrążeń i różnicę względem czasu odniesienia. Ponieważ określone pozycje na ekranie są prezentowane na zielono lub na czerwono, kierowcy mogą jednym rzutem oka sprawdzić, czy aktualnie są szybsi czy wolniejsi. AMG Track Pace można dokupić też jako wyposażenie na żądanie, w ramach późniejszej bezprzewodowej aktywacji w samochodzie.

EQS 53 4MATIC+ jest dostępny także m.in. z:

  • hakiem holowniczym (4288 zł),
  • pakietem „Executive Rear” z komfortowymi tylnymi fotelami (28 534 zł).

Poza do wyboru pozostają dwa pakiety wyposażenia:

  • Premium (9648 zł, obejmuje m.in. wyświetlacz head-up i funkcję zdalnego parkowania),
  • Premium Plus (31 827 zł, obejmuje m.in. wielokonturowe przednie fotele z funkcją wentylacji, podgrzewane koło kierownicy oraz pakiet Air-Balance).

Na koniec zajrzyjcie do naszej galerii zdjęć, a pierwsze wrażenia z jazd pierwszym elektrycznym AMG na łamach miesięcznika auto motor i sport oraz na stronie auto-motor-i-sport.pl już wkrótce.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

REKLAMA