REKLAMA

Mercedes-AMG GLA 45. Hot-hatch na sterydach

Mercedes-AMG prezentuje na kilka dni przed Genewą topową odmianę kompaktowego SUV-a GLA. Oto Mercedes-AMG GLA 45.

Mercedes-AMG GLA 45 S Materiały prasowe
Mercedes-AMG GLA 45 S

Salon samochodowy w Genewie zbliża się wielkimi krokami i – o ile się odbędzie, z powodu epidemii koronawirusa – już pierwszego dnia wśród wielu premier zobaczymy również tę. Mercedes-AMG GLA 45 to zgrabny SUV o ponadprzeciętnych możliwościach.

Auto bazuje oczywiście na drugiej generacji Mercedesa GLA i jako topowy wariant korzysta z silnika, który znamy z Mercedesa-AMG A45. Jest to najmocniejszy produkowany seryjnie czterocylindrowy silnik na świecie, który z 1 litra pojemności wyciska niemal 211 KM.

Mercedes-AMG GLA 45 – silnik i napęd

Pozostańmy zatem na moment przy silniku. Zupełnie nowa jednostka napędowa od AMG ma oznaczenie fabryczne M 139. Silnik ten ma cztery cylindry i pojemność dwóch litrów, jest też oczywiście turbodoładowany.

Motor opracowany przez AMG generuje maksymalną moc na poziomie 421 koni mechanicznych przy 6750 obr./min. Jego moment obrotowy sięga z kolei maksymalnie 500 niutonometrów w zakresie 5000-5250 obr./min. Jednostka kręci się aż do 7200 obr./min.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

Mercedes-AMG GLA 45 S Materiały prasowe
Mercedes-AMG GLA 45 S

Przy stosunku mocy do pojemności wynoszącym około 211 KM na 1 litr jednostka napędowa M 139 wyprzedza wiele supersportowych konstrukcji i wyznacza zupełnie nowy poziom osiągów. Dodajmy jeszcze, że jednostka ma dwa warianty mocy – podstawowy (387 KM i 480 Nm) oraz wariant S (421 KM i 500 Nm).

Mercedes-AMG GLA 45 otrzyma słabszą wersję silnika, choć w żadnym razie nie można mówić o niej, że jest słaba czy powolna. Wciąż jest tu bowiem 387 KM i 480 Nm, co pozwala uzyskać osiagi na poziomie najlepszych hot-hatchy.

Na sprint od 0 do 100 km/h GLA 45 potrzebuje zaledwie 4,4 sekundy, a maksymalna prędkość sięga w tym przypadku ograniczonych elektronicznie 250 km/h. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 8-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów i napędu na cztery koła 4Matic+ z systemem AMG Torque Control, który sprawnie żongluje momentem obrotowym pomiędzy przodem i tyłem oraz lewymi i prawymi kołami.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

Mercedes-AMG GLA 45 S Materiały prasowe
Mercedes-AMG GLA 45 S

W Europie dostępna będzie, rzecz jasna, także mocniejsza wersja GLA 45 S. Tutaj dostaniemy maksimum, jakie inżynierom z Affalterbach udało się wycisnąć na potrzeby produkcji seryjnej. Mówimy o mocy 421 KM i momencie obrotowym 500 Nm.

Z takim zapasem mocy GLA 45 S na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,3 sekundy, czyli o 0,1 s mniej niż model GLA 45. Z kolei maksymalna prędkość, jaką może rozwinąć wariant 45 S, sięga 270 km/h.

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

REKLAMA

Mercedes-AMG GLA 45 S Materiały prasowe
Mercedes-AMG GLA 45 S

Mercedes-AMG GLA 45 – nadwozie i wnętrze

Nadwozie Mercedesa-AMG GLA 45 jest dokładnie takie, jakiego oczekujemy od tej wersji. W oczy rzuca się tu grill w stylu Panamericana z 15 pionowymi żebrami, a także zmieniony zderzak z potężnymi wlotami powietrza.

Z tyłu z kolei uwagę zwraca – tradycyjny już dla wersji AMG 45 z nadwoziem hatchbach – sporej wielkości spoiler dachowy, a także zderzak z dwiema podwójnymi końcówkami wydechu i dyfuzorem.

W kabinie podobnie – bardzo zadziornie i sportowo. W prezentowanej wersji nie można nie zauważyć wielu żółtych akcentów, obecnych na fotelach, konsoli środkowej, boczkach drzwi czy desce rozdzielczej.

Więcej szczegółów poznamy już za kilka dni, podczas dni prasowych salonu samochodowego w Genewie.

Zobacz także: kary za cofanie liczników. Jak nie dać się oszukać?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA