[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Mercedes-AMG GLE 53

Mercedes pokazał niedawno najnowsze dzieło inżynierów AMG. Oto Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+.

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+

Mercedes GLE to duży SUV, który wywodzi się z uwielbianego w Stanach Zjednoczonych modelu ML. Teraz model obecnej generacji doczekał się rasowej, usportowionej wersji GLE 53, przygotowanej przez speców z AMG.

Pełna jego nazwa brzmi Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+. Do jego napędu służy turbodoładowany silnik benzynowy o sześciu cylindrach ułożonych w rzędzie. Jest to tak zwana miękka hybryda (mild hybrid).

Z trzech litrów pojemności inżynierom z niemieckiego Affalterbach udało się bez większego wysiłku wycisnąć moc 435 koni mechanicznych i moment obrotowy o maksymalnej wartości 520 Nm.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+

Ale to nie koniec, bo jednostka benzynowa, wyposażona w elektrycznie zasilany kompresor, może skorzystać dodatkowo z pomocy systemu EQ Boost - niedużego silnika elektrycznego, otrzymując wsparcie w postaci dodatkowych 22 KM i aż 250 Nm momentu obrotowego.

Tak wyposażony Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy, co stawia go na równi z wieloma sportowymi samochodami. Dla przykładu, nowe Porsche 718 Cayman z 300-konnym silnikiem, potrzebuje raptem o 0,2 s mniej. Maksymalna prędkość GLE 53 to ograniczone elektronicznie 250 km/h.

Jednostka napędowa współpracuje z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów Speedshift TCT, przenosząc moc na cztery koła. System AMG Performance 4Matic+ przekazuje optymalną wielkość momentu obrotowego na koła o największej przyczepności.

Zobacz także: Audi SQ5 TDI - 700 Nm pod maską!

REKLAMA

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+

Zawieszenie Mercedesa-AMG GLE 53 opiera się na pneumatycznym systemie AMG Ride Control+, który umożliwia regulację prześwitu pod samochodem i zwiększenie go o 55 mm. Wybrać można ponadto jeden z poziomów sztywności amortyzatorów – Comfort, Sport lub Sport+.

Z kolei układ AMG Dynamic Select umożliwia wybór jednego z dwóch trybów – Trail lub Sand, które przydadzą się po opuszczeniu utwardzonych szlaków. System ten pozwala też dostosować poziom ingerencji stabilizacji toru jazdy ESP, kiedy auto przydać się ma do sportowego pokonywania zakrętów.

W kabinie Mercedesa-AMG GLE 53 znalazł się zaktualizowany system multimedialny MBUX, doposażony w elementy godne auta sportowego. Mowa choćby o wskaźniku poziomu doładowania. Dodatkowy pakiet AMG Track Pace pozwala z kolei na obserwowanie przeciążeń i innych sportowych parametrów.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 757 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij