[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes-AMG GLE 53 - Poznań Motor Show 2019

Mercedes pokazał w Poznaniu najnowsze dzieło inżynierów AMG. Oto Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+.

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic - Poznań Motor Show 2019 Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ (Poznań Motor Show 2019), fot. Michał Szymaczek

Mercedes GLE to duży SUV, który wywodzi się z uwielbianego w Stanach Zjednoczonych modelu ML. Teraz model obecnej generacji doczekał się rasowej, usportowionej wersji GLE 53, przygotowanej przez speców z AMG.

Pełna jego nazwa brzmi Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+. Do jego napędu służy turbodoładowany silnik benzynowy o sześciu cylindrach ułożonych w rzędzie. Jest to tak zwana miękka hybryda (mild hybrid).

Z trzech litrów pojemności inżynierom z niemieckiego Affalterbach udało się bez większego wysiłku wycisnąć moc 435 koni mechanicznych i moment obrotowy o maksymalnej wartości 520 Nm.

Zobacz także: wszystkie premiery Poznań Motor Show 2019

REKLAMA

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic - Poznań Motor Show 2019 Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ (Poznań Motor Show 2019), fot. Michał Szymaczek

Ale to nie koniec, bo jednostka benzynowa, wyposażona w elektrycznie zasilany kompresor, może skorzystać dodatkowo z pomocy systemu EQ Boost - niedużego silnika elektrycznego, otrzymując wsparcie w postaci dodatkowych 22 KM i aż 250 Nm momentu obrotowego.

Tak wyposażony Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy, co stawia go na równi z wieloma sportowymi samochodami. Dla przykładu, nowe Porsche 718 Cayman z 300-konnym silnikiem, potrzebuje raptem o 0,2 s mniej. Maksymalna prędkość GLE 53 to ograniczone elektronicznie 250 km/h.

Jednostka napędowa współpracuje z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów Speedshift TCT, przenosząc moc na cztery koła. System AMG Performance 4Matic+ przekazuje optymalną wielkość momentu obrotowego na koła o największej przyczepności.

REKLAMA

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic - Poznań Motor Show 2019 Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ (Poznań Motor Show 2019), fot. Michał Szymaczek

Zawieszenie Mercedesa-AMG GLE 53 opiera się na pneumatycznym systemie AMG Ride Control+, który umożliwia regulację prześwitu pod samochodem i zwiększenie go o 55 mm. Wybrać można ponadto jeden z poziomów sztywności amortyzatorów – Comfort, Sport lub Sport+.

Z kolei układ AMG Dynamic Select umożliwia wybór jednego z dwóch trybów – Trail lub Sand, które przydadzą się po opuszczeniu utwardzonych szlaków. System ten pozwala też dostosować poziom ingerencji stabilizacji toru jazdy ESP, kiedy auto przydać się ma do sportowego pokonywania zakrętów.

W kabinie Mercedesa-AMG GLE 53 znalazł się zaktualizowany system multimedialny MBUX, doposażony w elementy godne auta sportowego. Mowa choćby o wskaźniku poziomu doładowania. Dodatkowy pakiet AMG Track Pace pozwala z kolei na obserwowanie przeciążeń i innych sportowych parametrów.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij