Na niespełna dwa tygodnie przed oficjalnym debiutem na salonie samochodowym w Genewie, który nastąpi już 3 marca, Mercedes-AMG ujawnia szczegóły dotyczące rasowej wersji GLE 63 i GLE 63 S swojego SUV-a coupe. Wersja Coupe dołączy tym samym do pokazanego jesienią we Frankfurcie modelu Mercedes-AMG GLE 63.
Mercedes-AMG GLE 63 Coupe – silnik
Napęd Mercedesa-AMG GLE 63 Coupe jest oczywiście zelektryfikowany, z użyciem rozruszniko-alternatora systemu EQ Boost. W ten sposób nowe dzieło AMG jest tzw. miękką hybrydą, która przy mniejszej emisji spalin, oferuje lepsze osiągi.
Sercem modelu GLE 63 jest 4-litrowy silnik V8 biturbo, który występuje w dwóch wersjach mocy. W modelu GLE 63 Coupe ma on 571 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, natomiast w odmianie GLE 63 S Coupe moc jest na poziomie 612 KM, a moment obrotowy sięga 850 Nm.
System EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny, zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią, zapewnia dodatkowe, dostępne chwilowo 16 kW (22 KM) mocy plus 250 Nm momentu obrotowego.
Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź
Komentarze