[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Mercedes-AMG GLE 63 Coupe. Zapas mocy

Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutuje rasowa odmiana SUV-a coupe Mercedesa. Będzie to Mercedes-AMG GLE 63 4Matic+ Coupe.

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe

Na niespełna dwa tygodnie przed oficjalnym debiutem na salonie samochodowym w Genewie, który nastąpi już 3 marca, Mercedes-AMG ujawnia szczegóły dotyczące rasowej wersji GLE 63 i GLE 63 S swojego SUV-a coupe. Wersja Coupe dołączy tym samym do pokazanego jesienią we Frankfurcie modelu Mercedes-AMG GLE 63.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupe – silnik

Napęd Mercedesa-AMG GLE 63 Coupe jest oczywiście zelektryfikowany, z użyciem rozruszniko-alternatora systemu EQ Boost. W ten sposób nowe dzieło AMG jest tzw. miękką hybrydą, która przy mniejszej emisji spalin, oferuje lepsze osiągi.

Sercem modelu GLE 63 jest 4-litrowy silnik V8 biturbo, który występuje w dwóch wersjach mocy. W modelu GLE 63 Coupe ma on 571 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, natomiast w odmianie GLE 63 S Coupe moc jest na poziomie 612 KM, a moment obrotowy sięga 850 Nm.

System EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny, zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią, zapewnia dodatkowe, dostępne chwilowo 16 kW (22 KM) mocy plus 250 Nm momentu obrotowego.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe

Zanim przejdziemy do osiągów, wspomnimy jeszcze o systemie odłączania cylindrów, który z silnika V8 czyni jednostkę czterocylindrową. Ale spokojnie, odbywa się to niezauważalnie dla kierowcy i tylko przy niewielkim obciążeniu napędu.

Cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są wówczas dezaktywowane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort, w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).

Mercedes-AMG GLE 63 Coupe - osiągi

Wróćmy jednak do ciekawszych tematów, jakimi są z pewnością osiągi – w przypadku aut sygnowanych logo AMG jest to nawet sprawa pierwszorzędna. Otóż w wersji GLE 63 Coupe duży SUV na sprint do „setki” potrzebuje zaledwie 4 sekund, natomiast 612-konna odmiana GLE 63 S Coupe skraca ten czas do 3,8 sekundy.

Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona. W słabszym wariancie do 250 km/h, natomiast w mocniejszym do 280 km/h. Do rozwinięcia, oczywiście, na niektórych odcinkach niemieckich autostrad bądź na zamkniętym torze z odpowiednio długą prostą.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

REKLAMA

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe

Mercedes-AMG GLE 63 Coupe - napęd

Napęd przenoszony jest na cztery koła systemu 4Matic+ za pośrednictwem automatycznej przekładni Speedshift TCT o dziewięciu przełożeniach. Przekładnia pracować może w jednym z kilku trybów, w tym M, Sport, Sport+ oraz w przypadku modelu 63 S także Race.

W napędzie 4Matic+ elektromechanicznie sterowane sprzęgło w zmiennym stopniu łączy stale napędzaną oś tylną z osią przednią. Najlepszy możliwy podział momentu obrotowego jest obliczany w sposób ciągły, zgodnie z warunkami jazdy i działaniami kierowcy.

GLE 63 Coupe i GLE 63 S Coupe są standardowo wyposażone w elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, która redukuje poślizg wewnętrznego koła na zakrętach. Dzięki temu kierowca może wcześniej przyspieszyć na wyjściu z łuku.

Nowy Mercedes-AMG GLE 63 Coupe i jego wersja S zadebiutują już 3 marca na salonie samochodowym w Genewie.

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA