[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Mercedes-AMG GLS 63. Flagowy SUV

Na salonie samochodowym w Los Angeles debiutuje rasowa wersja topowego SUV-a Mercedesa. Oto Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+.

Mercedes-AMG GLS 63 Mercedes-AMG GLS 63
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Mercedes-AMG GLS 63 jest propozycją dla tych, którym nie wystarcza model GLS 450 czy 580 i pragną mieć w garażu coś jeszcze bardziej potężnego i zdolnego zwijać asfalt spod kół. Dla nich właśnie inżynierowie z Affalterbach przygotowali tego rasowego kolosa.

Mercedes-AMG GLS 63 – silnik

W przypadku modeli podrasowanych przez AMG najważniejszą kwestią pozostaje silnik i napęd. A ten w przypadku modelu GLS prezentuje ponadprzeciętne możliwości. Wspomagany jest dodatkowo elektrycznym rozrusznikiem systemu EQ Boost, który dorzuca od siebie nieco mocy i całkiem sporo momentu obrotowego w przedziale niskich obrotów silnika.

Pod maskę Mercedesa-AMG GLS 63 wkomponowano podwójnie doładowany silnik V8. Jednostka ta z pojemności czterech litrów wyciska moc 612 KM. Do tego dochodzi jeszcze stadko 22 KM, generowanych przez wspomniany system EQ Boost.

Zobacz także: Volkswagen zapowiada rewolucję modelową

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG GLS 63 Mercedes-AMG GLS 63

Maksymalny moment obrotowy wchodzi tu na jeszcze bardziej imponujący poziom, który sięga wartości 850 Nm. Sam EQ Boost dodaje aż 250 Nm. Skutkuje to niewiarygodnym przyspieszeniem, biorąc pod uwagę wymiary i masę topowego SUV-a.

Mówimy tu bowiem o sprincie od 0 do 100 km/h wykonywanym w czasie zaledwie 4,2 sekundy. Z kolei maksymalna prędkość, seryjnie ograniczona do 250 km/h, może być podniesiona pakietem kierowcy AMG do 280 km/h. Dla porównania, poprzedni GLS 63 przyspieszał do „setki” o 0,4 sekundy wolniej.

Kierowca ma do swojej dyspozycji szereg systemów, które poprawiają prowadzenie i przyczepność. Mówimy tu na przykład o sportowo ustawionym napędzie na wszystkie koła AMG 4MATIC+ z wektorowaniem momentu obrotowego. Napęd może być przenoszony w stosunku 50:50 lub całość trafić może na tylną oś. Tam pracuje jeszcze jeden pomocnij – blokada mechanizmu różnicowego.

Zobacz także: 680 KM w elektrycznym modelu Volkswagena

REKLAMA

Mercedes-AMG GLS 63 Mercedes-AMG GLS 63

Taka masa wymaga wydajnego systemu hamulcowego. Inżynierowie AMG zajęli się i tym. Dodali też sportowy układ kierowniczy, a wśród trybów pracy napędu i zawieszenia znajdziemy takie jak Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz – jak na SUV-a przystało – także Trail oraz Sand.

Mercedes-AMG GLS 63 – nadwozie

Mercedes-AMG GLS 63 wyróżnia się na drodze między innymi charakterystycznym chromowanym grillem z pionowymi żebrami, a także reflektorami Multibeam LED montowanymi w standardzie.

Zmiany w stosunku do modelu standardowego obejmują również inne detale, jak przedni zderzak z dodatkowym splitterem i większymi wlotami powietrza czy tylny zderzak z kwadratowymi, podwójnymi końcówkami wydechu i dyfuzorem. Wisienką na torcie są efektowne koła z dziesięcioma podwójnymi szprychami, w rozmiarze od 21 do nawet 23 cali.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij