REKLAMA

Mercedes-AMG GT 63 S odzyskuje rekord Nordschleife

Mercedes-AMG GT 63 S pokonał okrążenie Północnej Pętli toru Nurburgring w rekordowym dla klasy aut luksusowych czasie. Tym samym odzyskał tytuł, utracony trzy miesiące temu na rzecz Porsche Panamery.

Mercedes-AMG GT 63 S fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG GT 63 S na Nordschleife
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 430 300 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3, hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nie dalej jak w sierpniu tego roku świat obiegła informacja o tym, że szykowane do premiery Porsche Panamera wykręciło świetny czas okrążenia Nordschleife. Kierowca testowy Lars Kern pokonał lekko tylko zakamuflowanym, ale już produkcyjnym egzemplarzem Panamery, pełne okrążenie legendarnej północnej pętli Nürburgringu, liczącej 20,832 km, w czasie 7:29,81 min. Oznaczało to, że w oficjalnym rankingu Nürburgring GmbH czas ten – poświadczony przez notariusza – widniał jako nowy rekord w kategorii „samochodów luksusowych”.

Był to jednocześnie cios dla Mercedesa, który swój rekord ustanowił jesienią 2018 roku, i tym samym osiągnięcie Porsche przyćmiło sukces modelu AMG GT 63 S. Inżynierowie z Affalterbach zareagowali jednak błyskawicznie, przygotowując poprawioną wersję swojego samochodu.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

W roczniku modelowym 2021 – produkowanym od września 2020 r. – Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ wykręcił jeszcze lepszy czas na legendarnej północnej pętli toru Nürburgring. Dzięki zestrojonej na nowo elastokinematyce i innym zabiegom mającym na celu doszlifowanie konstrukcji, inżynier ds. rozwoju AMG Demian Schaffert ustanowił nowy rekord przejazdu i uplasował czterodrzwiowe coupé z Affalterbach na pierwszym miejscu oficjalnej listy najlepszych samochodów w kategorii „klasa luksusowa”.

Tym samym były kierowca wyścigowy o 2,3 sekundy pobił własny rekord okrążenia ustanowiony jesienią 2018 r. Oficjalnie zmierzone i poświadczone notarialnie wartości to: 7:23,009 min dla pętli o długości 20,6 km (bez pomiaru prostej w sekcji T13) oraz 7:27,800 min dla kompletnego toru o długości 20,832 km (z pomiarem prostej w sekcji T13). Dokładnie ten drugi wariant i czas okrążenia są oficjalnie wymienione na stronie internetowej Nürburgring GmbH. W ten sposób Mercedes-AMG już po trzech miesiącach w imponującym stylu odzyskał panowanie w swojej klasie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG GT 63 S – wyścigówka z fabryki

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, z silnikiem o mocy 639 KM, wyruszył po nowy rekord w całkowicie standardowej formie – ale już fabrycznie jest wyjątkowo dobrze przystosowany do takich wyczynów. Jego wyposażenie obejmuje układy istotne z punktu widzenia dynamiki jazdy, takie jak w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+, aktywną skrętną tylną oś, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz program zwinności AMG DYNAMICS.

Mercedes-AMG GT 63 Sfot. materiały prasowe
Mercedes-AMG GT 63 S na Nordschleife

Zamontowane podczas rekordowego przejazdu opony Michelin Pilot Sport Cup2 – na życzenie może je zamówić każdy klient – zapewniły finalną porcję przyczepności pod kątem uzyskania optymalnej trakcji i przyspieszenia na wyjeździe z każdego z 73 zakrętów „Zielonego Piekła”. Pakiet aerodynamiczny, również opcjonalnie dostępny w sprzedaży i zamontowany w „rekordowym” egzemplarzu, pozwolił dodatkowo zwiększyć stabilność przy wyższych prędkościach, a jednocześnie ograniczyć wartość współczynnika powietrza.

Podczas pomiaru warunki na słynnym, niezwykle trudnym torze w górach Eifel nie były optymalne – w niektórych sekcjach na nawierzchni występowały nawet plamy wody. Przy temperaturze powietrza 7 st. C i temperaturze asfaltu 10 st. C Schaffert optymalnie wykorzystał jednak pełen potencjał topowego wariantu z rodziny czterodrzwiowych AMG GT. W programie jazdy RACE zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ specjalnie „wyostrza” charakterystykę amortyzatorów, a charakterystyka układu kierowniczego staje się bardziej bezpośrednia. Z kolei program zwinności AMG DYNAMICS w pozycji Master wykorzystuje wszystkie możliwości całkowicie zmiennego napędu na wszystkie koła oraz błyskawiczną responsywność elektronicznie sterowanej „szpery”. Cel: zapewnić jak najbardziej dynamiczne reakcje. W ramach dodatkowego zabezpieczenia kierowcy samochód wyposażono w kubełkowy fotel oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA