REKLAMA

Mercedes-AMG GT Black Series - jest moc!

Mercedes-AMG GT Black Series oficjalnie zaprezentowany. Supersamochód w topowej wersji jest wisienką na torcie w gamie modelu GT. Bardzo mocną i szybką wisienką.

Mercedes-AMG GT Black Series Mercedes-AMG GT Black Series
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 833 700 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3, hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowy Mercedes-AMG GT Black Series jest szczytowym osiągnięciem inżynierów z Affalterbach. No, może nie licząc kosmicznego Mercedesa-AMG Project One, będącego bolidem Formuły 1 w rasowym nadwoziu.

Tak czy inaczej GT BS napędzany jest najmocniejszym seryjnym silnikiem AMG V8 w historii, a jego zaawansowana aktywna aerodynamika, w połączeniu z niesamowitym wyglądem, inspirowanym wersją AMG GT3 stawiają go na samym szczycie nie tylko w ofercie Mercedesa-AMG, ale i wśród konkurentów – jak Porsche 911 Turbo S czy 911 GT2 RS.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Black Series od zawsze – a dokładnie od 2006 roku – oznacza wyjątkowe możliwości i tak już podrasowanych wersji, opracowanych przez AMG. Nie inaczej jest w tym przypadku, bo choć AMG GT Black Series wygląda jak rasowa wyścigowa maszyna, to jest przecież dopuszczona do ruchu po drogach publicznych.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Mercedes-AMG GT Black Series – silnik i napęd

Silnik Mercedesa-AMG GT Black Series bazuje na 4-litrowej jednostce V8 biturbo z suchą miską olejową, ale z uwagi na daleko idące modyfikacje otrzymał inne oznaczenie wewnętrzne – M178 LS2.

Mercedes-AMG GT Black Series

Pierwsze niedawne przecieki sugerowały, że jednostka V8 z wersji Black Series zostanie podkręcona w okolice 710 KM, co byłoby dużym przyrostem względem topowego dotychczas wariantu – 639-konnego GT 63S. Okazuje się jednak, że inżynierowie AMG mają więcej fantazji, niż nam się wydaje, bo silnik AMG GT Black Series generuje moc aż 730 KM przy 6700-6900 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 800 Nm w zakresie 2000-6000 obr./min i wkręca się aż do 7200 obr./min.

Ciekawostką jest, że obie turbosprężarki typu twin-scroll otrzymały większy wirnik kompresora, dzięki któremu mogą łącznie dostarczać 1100 kg powietrza na godzinę. Dla porównania, w przypadku AMG GT R wartość ta wynosi 900 kg/h.

Wszystko to skutkuje absolutnie imponującymi osiągami AMG GT Black Series. To dwudrzwiowe coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy, a do 200 km/h w niecałe 9 sekund. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 325 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG GT Black Series - aerodynamika

Warto wspomnieć jeszcze o tym, co już na pierwszy rzut oka odróżnia AMG GT Black Series od pozostałych cywilnych odmian. Chodzi o nowy zderzak z dużym dyfuzorem, dwie zaokrąglone, podwójne końcówki układu wydechowego po bokach, a także najbardziej rzucające się w oczy tylne skrzydło.

Oba jego płaty są wykonane z włókna węglowego i mogą być regulowane mechanicznie, co pozwala na dostosowane do różnych warunków na torze. Drugi, niżej zlokalizowany płat jest mały i wąski, ponieważ taka forma jest idealna dla powietrza płynącego od przodu samochodu.

Mercedes-AMG GT Black Series

Kolejnym ciekawym detalem jest ruchoma klapa w górnym płacie, elektronicznie regulowana w zakresie 20 stopni, zgodnie z warunkami drogowymi oraz wybranym trybem AMG DYNAMICS. W płaskiej pozycji klapa zmniejsza opór powietrza, pozwalając na szybsze uzyskanie prędkości maksymalnej – coś jak system DRS w bolidach Formuły 1. W pozycji pochylonej, dzięki zwiększonej sile docisku tylnej osi, poprawia skuteczność hamowania i stabilność na zakrętach.

Łącznie klapa korzysta z czterech różnych poziomów aktywacji, w zależności od wybranego programu AMG DYNAMICS - Basic, Advanced, Pro lub Master. W trybie Master na przykład, do 250 km/h klapa jest stale nachylona i wysunięta. Gdy prędkość jazdy przekracza 250 km/h, następuje cofnięcie klapy, tak aby zmniejszyć opór powietrza i przyspieszyć uzyskanie prędkości maksymalnej.

Jeśli kierowca gwałtownie zahamuje lub skręci, klapa natychmiast powróci do wysuniętej pozycji z myślą o poprawie hamowania i stabilności pokonywania zakrętu, dzięki zwiększeniu siły docisku i oporu powietrza. Kierowca może też złożyć lub wysunąć klapę za pomocą osobnego przycisku w konsoli środkowej.

Mercedes-AMG GT Black Series - pakiet AMG Track

Na wybranych rynkach Mercedes-AMG GT Black Series jest na życzenie dostępny z pakietem AMG Track, w którym występuje w połączeniu z kubełkowymi fotelami AMG z włókna węglowego. Składa się on z klatki bezpieczeństwa, czteropunktowych pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera oraz 2-kilogramowej gaśnicy.

Lekka, przykręcana klatka ma konstrukcję rurową i jest wykonana z tytanu. Dodatkowo zwiększa i tak znakomitą sztywność samochodu, a tym samym ma pozytywny wpływ na dynamikę jazdy. Podnosi także poziom bezpieczeństwa biernego.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA