[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes-AMG GT R Pro – Poznań Motor Show 2019

Na targach Poznań Motor Show 2019 stoisko Mercedesa gościło wyczynowy model GT R Pro.

Mercedes-AMG GT R Pro - Poznań Motor Show 2019 Mercedes-AMG GT R Pro - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

Mercedes-AMG GT R Pro powstał po to, by być torową bestią do bicia rekordów. Nie szokuje swoją mocą, bo w ofercie producenta są seryjne wersje modelu GT o większej liczbie koni mechanicznych, ale jego konstrukcja podporządkowana jest jednemu – osiągom.

O sukcesie inżynierów z Affalterbach niech świadczy fakt, że jeszcze przed swoją światową premierą nowy AMG GT R Pro zdążył, w imponującym stylu, zademonstrować swoje osiągi na torze.

Na początku listopada zeszłego roku ambasador marki AMG i kierowca wyścigowy AMG GT3 Maro Engel pokonał północną pętlę Nürburgringu zakamuflowanym egzemplarzem modelu w czasie 7:04,632 min.

To wynik jeszcze lepszy (o ponad 3 sekundy) niż czas, jaki uzyskał Mercedes-AMG GT R – i biorąc pod uwagę jesienną aurę oraz temperaturę 12 stopni Celsjusza, jest to dowód wielkiego potencjału aktualnego flagowca AMG.

Zobacz także: wszystkie premiery Poznań Motor Show 2019

REKLAMA

Mercedes-AMG GT R Pro - Poznań Motor Show 2019 Mercedes-AMG GT R Pro - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

Do napędu Mercedesa-AMG GT R Pro służy ten sam 4-litrowy silnik V8, który tutaj generuje maksymalną moc 585 KM przy 6250 obr./min oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2100-5500 obr./min.

Przy budowie modelu AMG GT R Pro wykorzystano doświadczenia gromadzone przy okazji startów wyścigowych modeli AMG GT3 oraz AMG GT4. Zawieszenie, układ hamulcowy, pakiet aerodynamiczny czy charakterystyka napędu skonfigurowana jest pod kątem idealnego prowadzenia podczas ekstremalnej jazdy na torze.

Dowodem jest choćby rekord Północnej Pętli. Dodajmy jeszcze w tym miejscu, że na sprint od 0 do 100 km/h model GT R Pro potrzebuje raptem 3,6 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się do 318 km/h.

Nowe regulowane zawieszenie AMG zapewnia większe możliwości konfiguracji pod kątem wymogów konkretnego toru. Podobnie jak w profesjonalnym sporcie motorowym, kierowca może nie tylko mechanicznie ustawiać wstępne obciążenie sprężyny, ale także regulować ugięcie oraz odbicie amortyzatorów.

REKLAMA

Mercedes-AMG GT R Pro - Poznań Motor Show 2019 Mercedes-AMG GT R Pro - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

Standardowa specyfikacja AMG GT R Pro w Europie obejmuje pakiet torowy z ochroną przeciwkapotażową, czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera z przodu oraz 2-kilogramową gaśnicą.

Przykręcana, stalowa klatka bezpieczeństwa z systemem ochrony przeciwkapotażowej składa się z głównej konstrukcji klatki, wspornika do mocowania pasów, dwóch tylnych rozpórek i krzyżowego wzmocnienia tylnego pasa.

Taka konfiguracja dodatkowo zwiększa doskonałą sztywność pojazdu i pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy. Egzemplarze na rynki USA, Kanady oraz Chin zamiast pakietu torowego otrzymują elementy ozdobne z włókien węglowych z matowym wykończeniem oraz rozpórkę bagażnika.

Mercedes-AMG GT R Pro nie tylko jeździ jak samochód wyścigowy, ale i wygląda jak rasowy bolid na tor. Standardowy pakiet elementów z włókien węglowych z przednim spojlerem, „płetwami” na błotnikach, wstawkami na progach i dyfuzorem z wysokiej jakości karbonowym, lakierowanym wykończeniem podkreślają powiązania modelu ze światem wyścigów. Podobnie zresztą jak przeprojektowany dach z włókien węglowych, obniżający środek ciężkości pojazdu.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 757 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij