REKLAMA

Mercedes-AMG GT R Pro od Carlex Design

Polski tuner Carlex Design pochwalił się imponującą przeróbką Mercedesa-AMG GT R Pro. Auto w tej wersji wygląda po prostu świetnie.

Mercedes-AMG GT R Pro Carlex Design Materiały prasowe
Mercedes-AMG GT R Pro Carlex Design
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 833 700 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3, hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Zielony Mercedes-AMG GT R Pro, wykończony motywem szczotkowanego, matowionego metalu, z daleka przyciągać będzie spojrzenia gapiów. Auto powstało w ramach serii „Tattoo Edition”, opracowanej przez polskiego tunera o światowej renomie – Carlex Design.

Uzupełnieniem unikatowego oklejenia nadwozia są nie mniej oryginalnie zaprojektowane felgi, a także dodatkowe elementy z malowanego na czarno włókna węglowego.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Carlex Design jak zwykle sporo uwagi poświęciło wnętrzu, gdzie króluje połączenie lekko połyskującej ciemnozielonej skóry i czarnej Alcantary z grafikami w postaci uskrzydlonych czaszek i napisów z nazwą tunera. Czy to dobrze wygląda – nie nam oceniać, bo widocznie takie było zamówienie klienta. Bez czaszek byłoby bardziej smacznie, ale też może trochę bardziej nudno?

Zanim zaprosimy was do obejrzenia galerii zdjęć, przypomnijmy, czym jest Mercedes-AMG GT R Pro. Otóż powstał on po to, by być torową bestią do bicia rekordów. Nie szokuje swoją mocą, bo w ofercie producenta są seryjne wersje modelu GT o większej liczbie koni mechanicznych, ale jego konstrukcja podporządkowana jest jednemu – osiągom.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

O sukcesie inżynierów z Affalterbach niech świadczy fakt, że jeszcze przed swoją światową premierą nowy AMG GT R Pro zdążył, w imponującym stylu, zademonstrować swoje osiągi na torze. Na początku listopada 2018 roku ambasador marki AMG i kierowca wyścigowy AMG GT3 Maro Engel pokonał północną pętlę Nürburgringu zakamuflowanym egzemplarzem modelu w czasie 7:04,632 min.

To wynik jeszcze lepszy (o ponad 3 sekundy) niż czas, jaki uzyskał Mercedes-AMG GT R – i biorąc pod uwagę jesienną aurę oraz temperaturę 12 stopni Celsjusza, jest to dowód wielkiego potencjału aktualnego flagowca AMG.

Mercedes-AMG GT R Pro - silnik i napęd

Do napędu Mercedesa-AMG GT R Pro służy ten sam 4-litrowy silnik V8, który tutaj generuje maksymalną moc 585 KM przy 6250 obr./min oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2100-5500 obr./min.

Przy budowie modelu AMG GT R Pro wykorzystano doświadczenia gromadzone przy okazji startów wyścigowych modeli AMG GT3 oraz AMG GT4. Zawieszenie, układ hamulcowy, pakiet aerodynamiczny czy charakterystyka napędu skonfigurowana jest pod kątem idealnego prowadzenia podczas ekstremalnej jazdy na torze.

Dowodem jest choćby rekord Północnej Pętli. Dodajmy jeszcze w tym miejscu, że na sprint od 0 do 100 km/h model GT R Pro potrzebuje raptem 3,6 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się do 318 km/h.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA