[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Mercedes-AMG GT R Roadster (Genewa 2019)

Na salonie w Genewie obrodziło w roadstery. Jeden z nich to Mercedes-AMG GT R Roadster.

Mercedes-AMG GT R Roadster (Genewa 2019) Mercedes-AMG GT R Roadster (Genewa 2019)

Mercedes-AMG GT R Roadster jest niczym innym, jak otwartą wersją topowego Mercedesa-AMG GT R. Ma ten sam silnik, podobne osiągi i możliwości, a różni się brakiem twardego dachu i oczywiście ceną.

Model GT R Roadster ma dach z trójwarstwowej tkaniny, a stelaż wykonany został z lekkich materiałów, jak aluminium i magnez, z dodatkiem stalowych elementów. Tym, co wyróżnia topowego Roadstera na drodze, są także czarne błyszczące osłony lusterek bocznych i żółte zaciski hamulcowe oraz kute felgi w rozmiarze 19 lub 20 cali.

W kabinie znajomy widok, który wcześniej widzieliśmy w modelu z nadwoziem coupe. Wirtualne zegary mają ekran o przekątnej 12,3 cala, a system informacyjno-rozrywkowy sterowany jest poprzez 10,25-calowy wyświetlacz.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Mercedes-AMG GT R Roadster (Genewa 2019) Mercedes-AMG GT R Roadster (Genewa 2019)

O wygodne podróżowanie dbają wysokiej klasy materiały wykończeniowe, w tym czarna skóra Nappa na sportowych fotelach AMG Performance. Obecny jest też, znany z modeli Mercedesa, system AirScarf, który nadmuchuje ciepłe powietrze z okolic zagłówka, co jest nieocenione podczas jazdy w chłodniejsze dni.

Do napędu Mercedesa-AMG GT R Roadstera służy znany z wersji GT R silnik V8 twin turbo o pojemności czterech litrów. Generuje on moc 585 koni mechanicznych i potężny moment obrotowy na poziomie 700 Nm.

Napęd przenoszony jest za pośrednictwem siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Na sprint od 0 do 100 km/h Mercedes-AMG GT R Roadster potrzebuje dokładnie tyle czasu, ile jego zamknięta wersja, a więc zaledwie 3,6 sekundy. Maksymalna prędkość jest natomiast o 1 km/h niższa niż w coupe i wynosi 317 km/h.

REKLAMA

Mercedes-AMG GT R Roadster (Genewa 2019) Mercedes-AMG GT R Roadster (Genewa 2019)

Model Roadster nie jest zwykłym bulwarowym kabrioletem. To prawdziwie rasowa, wyczynowa wręcz maszyna. Świadczy o tym bogaty pakiet aerodynamiczny, z charakterystycznym i dość osobliwie wyglądającym skrzydłem tylnego spoilera. Wygląda on jak doczepiony na siłę, ale swoją rolę pełni wzorowo.

Auto dysponuje też dobrodziejstwami znanymi z GT R coupe, a więc systemem czterech kół skrętnych czy elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, a także wyczynowym zawieszeniem i tytanowym wydechem.

Mercedes wyprodukuje zaledwie 750 egzemplarzy dla klientów z całego świata. Cen jeszcze nie znamy, ale na podstawie różnic między modelami GT C Coupe i GT C Roadster można wywnioskować, że znajdzie się ona w okolicach 850 tys. złotych.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij