Mercedes-AMG GT Roadster dostępny będzie w dwóch wariantach mocy zwykłej i oznaczonej dodatkową literą "C". Co ciekawe wersja Roadster w obu przypadkach jest mocniejsza od wariantu coupe. Mercedes-AMG GT Roadster ma być samochodem pozycjonowanym pomiędzy wariantem coupe i AMG GT R.
Mercedes-AMG GT Roadster wyróżnia się osłoną chłodnicy z pionowym żebrowaniem, podobną do tej z AMG GT R. Poza tym samochód dostał elegancki, materiałowy składany dach. W ofercie będą trzy kolory brezentowego dachu - czerwony, czarny oraz beżowy. Jego konstrukcja została wykonana ze stali, magnezu oraz aluminium. Można go otwierać i zamykać do prędkości 50 km/h a cały proces trwa ok. 11 sekund.
![]() |
![]() |
Mercedes będzie oferował dwie wersje swojego nowego modelu, w obu pracuje ten sam silnik, co w AMG GT Coupe, czyli 4.0 V8 biturbo. AMG GT Roadster ma 476 KM mocy i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód do 100 km/h przyspiesza w 4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 302 km/h.
Mercedes-AMG GT C Roadster oferuje kierowcy moc 558 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do 100 km/h auto przyspiesza w 3,7 sekundy, a maksymalną wartość na prędkościomierzu wskazówka pokaże przy 316 km/h. AMG GT C Roadster jest o 47 KM mocniejszy od AMG GT S i ma 28 KM mniej niż topowy AMG GT R.
Mercedes-AMG GT Roadster w liczbach:
Mercedes-AMG GT Roadster | Mercedes-AMG GT CRoadster | |
silnik | 4.0 V8 twin turbo | 4.0 V8 twin turbo |
pojemność | 3982 cm3 | 3982 cm |
moc | 350 kW (476 KM) | 410 kW (558 KM) |
przy obrotach | 6000/min | 5750-6750/min |
maks. moment obr. | 630 Nm | 680 Nm |
w przedziale obr. | 1700-5000/min | 1900-5750/min |
masa własna | 1595 kg | 1660 kg |
0-100 km/h | 4,0 s | 3,7 s |
prędkość maks. | 302 km/h |
316 km/h |
hamulce przód/tył | 360 mm/360 mm | 390 mm/360 mm |
śr. zużycie paliwa | 9.4 l/100 km | 11.4 l/100 km |
Podobnie jak w pozostałych wariantach AMG GT, tak i w Roadsterze znajdziemy 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię. Kierowca ma możliwość wyboru pomiędzy czterema trybami pracy układu napędowego - C (Comfort), S (Sport), S+ (Sport Plus) oraz I (Individual). Dodatkowy tryby Race został zarezerwowany dla Mercedesa-AMG GT C Roadster. Sportowy układ wydechowy posiada dwie klapy, które modulują i podbijają dźwięk silnika.
Stylistyka to nie jedyny element, który AMG GT Roadster podzielił z topowym AMG GT R. Z tego drugiego inżynierowie zapożyczyli również system automatycznych klap umieszczonych na dole samochodu, które polepszają właściwości aerodynamiczne auta oraz pozwalają lepiej chłodzić silnik i układ hamulcowy. W wersji AMG GT C Roadster kierowca dostaje elektronicznie sterowany mechanizm o ograniczonym poślizgu oraz zawieszenie AMG Ride Control.
Na rynku AMG GT Roadster i AMG GT C Roadster będą konkurować z takim modelami jak m.in. Porsche 911 Turbo Cabriolet oraz Porsche 911 Turbo S Cabriolet. Nowy model Mercedes swoją premierę będzie miał na targach Paryż Motor Show, a do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku.