[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Mercedes-AMG GT S Roadster - nowy w rodzinie

Gama modelu AMG GT coraz bardziej przypomina gamę Porsche 911 - do oferty dołączyła właśnie siódma odmiana tego auta. Czym jest AMG GT S Roadster?

Mercedes-AMG GT S Roadster
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Mercedes pokazał kilka lat temu model AMG GT - w całości zbudowany przez specjalistów z AMG - jako konkurenta dla Porsche 911 właśnie. "Dziewięćset jedenastka" słynie z tego, że z jednego samochodu Porsche potrafiło zrobić ponad 20 różnych produktów - a to model podstawowy, ten nieco ostrzejszy, tamten bardziej nacechowany torowo, inny z otwieranym dachem, a kolejny z dachem typu targa. Mercedes idzie chyba tę sama drogą, ponieważ do oferty swojego sportowego modelu dorzuca kolejną, siódmą już jego odmianę - GT S Roadster.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG GT S Roadster

AMG GT Roadster, czyli model ze składanym elektrycznie miękkim dachem, występuje od teraz w trzech wersjach - podstawowej GT, topowej GT C i najnowszej GT S pozycjonowanej pomiędzy nimi. Nie chodzi tutaj jedynie o moc silnika i koszt zakupy, ale o cały pakiet (wygląd karoserii, rozwiązania aerodynamiczne, możliwości układu hamulcowego, nastawienia zawieszenia itp), który sprawia, że każdy z modeli ma nieco inny charakter. Nowy model ma taki sam silnik jak wszystkie modele z rodziny AMG GT - oznacza to 4-litrowe V8 biturbo - i identyczne parametry jak odpowiadający jemu model coupe, czyli AMG GT S. Silnik generuje 522 KM i 670 Nm momentu obrotowego co oznacza, że jest mocniejszy od GT Roadster (476 KM i 630 Nm) i słabszy od GT C Roadster (557 KM i 680 Nm).

REKLAMA

Mercedes-AMG GT S Roadster

Bez różnicy jednak jaki model wybierzemy, bo osiągi trójki roadsterów Mercedesa są do siebie bardzo zbliżone. GT przyspiesza do setki w 4 sekundy, GT C w 3,7 sekundy, a nowy GT S z wynikiem 3,8 sekundy wpasowuje się dokładnie pomiędzy te auta. Dokładnie tak samo jest z prędkością maksymalną, bo nowa odmiana rozpędzi się maksymalnie do 308 km/h, czyli pomiędzy wartościami 302 i 314 km/h, jakimi charakteryzują się dwa pozostałe AMG GT Roadstery.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG GT S Roadster

Różnica w wyglądzie modeli GT, GT S i GT C są doprawdy niewielkie, na pierwszy rzut oka modele rozróżnią jednie fani marki. Z przodu każdy z trzech roadsterów wygląda niemal identycznie, z tyłu jedynie GT C wyróżnia się dodatkowymi wlotami powietrza w zderzaku. Największą różnicą są wzory obręczy kół oraz widoczne za nimi tarcze hamulcowe i zaciski. Na tle pozostałych modeli AMG GT S wyróżnia się srebrnym wykończeniem karoserii i wnętrza, które opcjonalnie można zmienić na wykończone na czarno lub wstawkami z włókna węglowego.

REKLAMA

Mercedes-AMG GT S Roadster

Nowy Mercedes-AMG GT S Roadster przyspiesza szybciej i osiąga wyższą prędkość maksymalną, ale to nie koniec zmian. Model ten ma elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi oraz amortyzatory o ciągłej zmianie charakterystyki pracy AMG Ride Control. W porównaniu z podstawowym modelem ma także głośniejszy układ wydechowy, 20- zamiast 19-calowych obręczy kół tylnej osi (przednie są 19 calowe) oraz większe tarcze hamulcowe z przodu (390 mm vs. 360 mm). AMG GT S Roadster ma także tryb "Race", w którym samochód pracuje z największą wydajnością, natomiast w modelu GT skala kończy się na "Sport+". Nowy model ma jednak nieco mniej "bajerów" niż topowy roadster AMG GT C, bo m.in. nie może występować z układem skrętnych kół tylnej osi i ma węższe opony z tyłu (305 vs. 295 mm).

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG GT S Roadster

Cena nowego samochodu Mercedesa także powinna być "gdzieś pomiędzy" modelami GT Roadster i GT C Roadster. Kosztują one, odpowiednio, 616 000 i 761 500 zł, dlatego przewidujemy, że cena wersji GT S będzie oscylowała w granicy 700 tys. zł.

Pozostaje pytanie czy to już cała gama modeli AMG GT? Tego nie wiemy, ale sugerujemy nie nastawiać się na produkcję modelu GT R w wersji ze składanym dachem - to samochód niemal wyczynowy, który po "stracie" dachu nie będzie nadawał się szybkiej jazdy na torze, a właśnie w tym celu został opracowany.

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij