Mercedes-AMG SL wygląda jak milion złotych, a ile kosztuje?

Nowy Mercedes-AMG SL wchodzi do sprzedaży właśnie teraz, kiedy pogoda pozwala na jazdę z otwartym dachem. Wiemy, ile kosztuje ten stylowy model.

Mercedes-AMG SL fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG SL
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 812 200 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Nowym Mercedesem SL zajmuje się teraz Mercedes-AMG i trzeba przyznać, że trudno o lepszą decyzję ze strony szefostwa koncernu. Nadwozie nowego SL-a zachowuje klasyczne, ponadczasowe kształty i proporcje, a w środku niespodzianka w postaci powrotu dawno nie widzianego układu siedzeń 2+2. To pierwszy raz od roku 1971 i modelu oznaczonego R107. Z innych istotnych informacji – pod maską dobrze znany i sprawdzony silnik V8 w dwóch wariantach mocy, a z tyłu układ skrętnych kół.

REKLAMA

Mercedes-AMG SL – cennik i wyposażenie

Ile kosztuje Mercedes-AMG SL? Podstawowy obecnie wariant SL 55 4MATIC+ wyceniony został w Polsce na kwotę od 812 200 zł, natomiast cena topowej odmiany SL 63 4MATIC+ zaczyna się od 959 800 zł.

Mercedes-AMG SL 2021fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG SL 2021

Standardowa specyfikacja SL-a obejmuje m.in. reflektory Digital Light z funkcją projekcji, układ ogrzewania okolic karku Airscarf, skórzaną tapicerkę nappa, kierownicę AMG Performance, podgrzewane przednie fotele, asystentów martwego pola i znaków drogowych oraz dostęp bezkluczykowy.

Wzmocnienie sportowej charakterystyki modelu zapewnią takie rozwiązania, jak seryjnie montowana skrętna tylna oś czy opcjonalny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG, wymagający 42 341 zł dopłaty. Wart rozważenia jest oprócz tego pakiet AMG Dynamic Plus z elektronicznie sterowanym tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, który zależnie od wersji jest oferowany w standardzie lub opcjonalnie za 16 372 zł. Konfigurację uzupełnia pakiet wyposażenia Premium Plus za 18 653 zł, obejmujący wielokonturowe przednie fotele z wentylacją, wyświetlacz head-up, asystenta wnętrza MBUX, rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX oraz pakiet Energizing Plus.

W modelu SL producent zapewnia szeroką możliwość personalizacji nadwozia i wnętrze. Gama obejmuje na przykład 12 odcieni lakieru, w tym dwa ekskluzywne kolory zarezerwowane dla SL-a: niebieski Hyper metalik i szarość Monza AMG magno, a także trzy warianty kolorystyczne dachu oraz wzory obręczy kół. Do wyboru jest ponadto pięć pakietów stylistycznych nadwozia: pakiet aerodynamiczny AMG, pakiet AMG Carbon, AMG Chrom oraz AMG Night i AMG Night II.

SL 55 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w 19-calowe wieloramienne obręcze AMG z lekkich stopów, opcjonalnie w kolorze matowoczarnym. SL 63 4MATIC+ przemieszcza się na 20-calowych felgach AMG z pięcioma podwójnymi ramionami. Szeroka paleta wzorów obręczy obejmuje aerodynamicznie zoptymalizowane „dwudziestki”, a także felgi o średnicy 21 cali, w tym kute 21-calowe obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w dwóch wariantach kolorystycznych.

Mercedes-AMG SLfot. materiały prasowe
Mercedes-AMG SL

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG SL – silniki i napęd

W chwili debiutu SL dostępny jest w dwóch wersjach mocy 4-litrowego silnika V8 biturbo AMG. Podstawowy wariant SL 55 4MATIC+ oferuje moc 476 KM i moment obrotowy 700 Nm, co pozwala na sprint do setki w 3,9 sekundy i rozpędzenie się do 295 km/h. Topowy obecnie model to z kolei SL 63 4MATIC+, który z mocą 585 KM i momentem obrotowym 800 Nm w szerokim zakresie 2500-4500 obr./min przyspieszy od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy, rozpędzając się maksymalnie do 315 km/h.

Mercedes-AMG zapowiada jednocześnie, że w nieco późniejszym terminie do oferty dołączy także sportowa hybryda z napędem AMG E PERFORMANCE. Prawdopodobnie będzie to konstrukcja pokazana niedawno w modelu AMG GT 63 S E, będąca jednocześnie najmocniejszym seryjnym wcieleniem AMG. Jeśli tak, to mówimy o mocy 843 KM i 1400 Nm momentu obrotowego, a także przyspieszeniu do setki w 2,9 sekundy. To w przypadku czterodrzwiowego AMG GT oczywiście. Na potwierdzenie tego, czego możemy spodziewać się w hybrydowym SL-u, musimy zaczekać.

Dodajmy, że niedawno temu pojawiła się nowa bazowa wersja SL 43, która pod maską gości czterocylindrowy silnik. Może nie wygląda to najlepiej, ale niedostatek cylindrów rekompensowany jest rasowym brzmieniem i osiągami.

Testowy egzemplarz Mercedesa-AMG SL trafił niedawno w nasze ręce. Tutaj znajdziecie relację z pierwszej jazdy tym stylowym kabrioletem.

Zobacz także:
REKLAMA