Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Mercedes-Benz klasa G - top 5 najciekawszych wersji

Klasa G to marka sama w sobie, która w praktycznie niezmienionej formie produkowana jest od 1979 r. Oto naszym zdaniem 5 najciekawszych wcieleń tego modelu.  

Mercedes-AMG G 65 Mercedes-AMG G 65

Geländewagen, czyli tłumacząc z języka niemieckiego samochód terenowy. Te dwa słowa idealnie opisują model Mercedesa oznaczany literą "G". Drugą definicją tego samochody spokojnie może być jedno z przysłów - "potrzeba jest matką wynalazków".

Zamiarem niemieckiego producenta było zbudowanie pojazdu, który miałby bardzo dobre właściwości terenowe. A do tego zapewniał odpowiedni poziom bezpieczeństwa i mógłby pełnić służbę w wojsku.

Pracę nad klasą G rozpoczęto już w 1972 roku i aż do momentu rozpoczęcia produkcji (1979 r) koncern Daimlera testował prototypy w różnych zakątkach Globu. Oczywiście Mercedes specjalnie dobierał odcinki testowe, tak aby były one bardzo wymagające, jak np. Sahara.

Samochód trafił do wielu światowych armii. Już na początku produkcji egzemplarze Geländewagen trafiły do sił zbrojnych Szwajcarii, Norwegii czy Argentyny.

Przez 38 lat produkcji Mercedesa klasy G powstało wiele oficjalnych i nie oficjalnych modyfikacji tego modelu. Auto od lat chętnie przerabiali tunerzy. Oto 5 najciekawszych naszym zdaniem wariantów klasy G.

Mercedes-AMG G 65 Mercedes-AMG G 65

5. Mercedes-AMG G 65

W hierarchii klasa G wersja 65 AMG 4Matic stoi na czele osiągów i kategorii cenowej. Samochód napędzany jest przez podwójnie doładowany silnik V12 o pojemności 6-litrów. Moc maksymalna to aż 630 KMMaksymalny moment obrotowy wynosi równe 1000 Nm (ograniczony jest elektronicznie). Siła napędowa przekazywana jest na obie osie poprzez 7-stopniową skrzynię 7G-Tronic Plus Speedshift AMG.

Specjaliści z AMG zadbali o to aby ponad 2,5 tonowy samochód o właściwościach aerodynamicznych głazów ze Stonehenge przyspieszał do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy.

G 65 dane techniczne:

  • silnik - V12 biturbo
  • pojemność skokowa - 5980 cm3
  • moc - 630 KM (5000-5300 obr./min.)
  • maks. moment obrotowy - 1000 Nm (2300-4300 obr./min.)
  • masa własna - 2585 kg
  • 0-100 km/h - 5,3 s
  • prędkość maks. - 230 km/h

cena: 1 305 000 zł

Mercedes-Benz G 500 4x4 Mercedes-Benz G 500 4x4

4. Mercedes G 500 4x4²

To druga wersja "Gelendy" dostępna w oficjalnej sprzedaży, której cena podstawowa przekracza 1 mln złotych. Od topowego wariantu G 65 AMG wyróżnia go jedno - G 500 4x42 robi wizualnie większe wrażenie. Zwiększony prześwit o 203 mm do aż 438 mm, a do tego samochód stoi na 22-calowych obręczach obutych w opony terenowe w rozmiarze 325/55 R22. 

Wersja G 500 4x4 zasilana jest przez silnik 4.0 V8 biturbo o mocy 422 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 610 Nm.  A ośmiocylindrowy motor musi ruszyć z miejsca masę ponad 3 ton!

G 500 4x42 dane techniczne:

  • silnik - V12 biturbo
  • pojemność skokowa - 3982 cm3
  • moc - 422 KM (5250-5500 obr./min.)
  • maks. moment obrotowy - 610 Nm (2000-4750 obr./min.)
  • masa własna - 3021 kg
  • 0-100 km/h - 7,4 s
  • prędkość maks. - 210 km/h

cena: 1 082 000 zł

Mercedes Klasy G od Carlex Design

3. Mercedes klasa G od Carlex Design

Oto dowód na to jak doskonały poziom prezentują polskie firmy modyfikujące auta. Carlex Design, firma z Czechowic-Dziedzic przygotowała klasę G ze świetnie obszytą tapicerką. Cały projekt został utrzymany w stylu Vintage, a dominującą kolorystyką są odcienie szarego, czarnego i brązowego.

To co najbardziej przyciąga uwagę to sposób wyprawienia skóry, która została tak przygotowana, aby kabina w klasie G od Carlex Design dawała efekt "starego gabinetu"

cena: nieznana

2. Mansory G63 AMG Sahara Edition

Jeśli Mansory modyfikuje jakiekolwiek auto to można być pewnym jednego, po modyfikacjach nie będzie to ten sam pojazd. Niemiecki tuner "popełnił" taki samochód jak Sahara Edition. Auto ma tapicerkę przyozdobioną wzorem ze skrzydłami orła i głową wyszytą na zagłówkach foteli.

Jasne, luksusowe wnętrze nawiązuje do nadwozia, które zostało poszerzone i przez swoją kolorystykę kamuflażu śmiało mógłby trafić na pojazdy wojskowe. A do tego auto obuto w 22-calowe koła. Niemiecki tuner zmodyfikował silnik G 63 i tak 5,5 litrowe V8 wzmocniono do aż 828 KM. 

cena: w momencie debiutu (2015 r.) ponad 3,2 mln złotych. 

Brabus B63S

Brabus B63S 700 6x6

Już G63 AMG 6x6 robi wrażenie m.in. 563-konnym silnikiem 5.5 V8, długością blisko 6 metrów (5875 mm) oraz 37-calowymi kołami. Jednak mimo że produkcja auta została mocno ograniczona, to i tak jest bardziej "hardcore'owy" pojazd. Mowa o Brabusie B63S 700 6x6, który został zbudowany na basie G63 AMG 6x6.

Brabus przede wszystkim podkręcił 5,5-litrowy silnik V8 do 700 KM i aż 960 Nm. Auto przyspiesza w 7,4 sekudny do 100 km/h. I choć jego prędkość maksymalna nie powala na łopatki - 160 km/h ograniczone elektroniczne - to naszym zdaniem jest to najciekawszy i zarazem najbardziej odjechany wariant klasy G.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 757 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij