[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mercedes CLA Shooting Brake (Genewa 2019)

Jedną z nowości Mercedesa na wystawie samochodowej w Genewie jest CLA Shooting Brake, który w sprzedaży ma się znaleźć we wrześniu.

Mercedes CLA Shooting Brake (Genewa 2019) Mercedes CLA Shooting Brake (Genewa 2019)

Coupe-kombi z jeszcze sprytniejszym systemem multimedialnym

Mercedes CLA Shooting Brake to wersja kombi kompaktowego coupe Mercedesa. Aż do środkowego słupka dachowego CLA Coupe i Shooting Brake wyglądają tak samo, różnicę widać w tylnej części nadwozia – dach nowego modelu jest nieco wyższy, mniej zaokrąglony i sięga aż do tylnych lamp. Z tego powodu zajmowanie miejsc na kanapie z tyłu okazuje się łatwiejsze.

Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,26, jest więc o 0,3 wyższy niż w wypadku wersji coupe. Nadwozie ma długość 4,69 m i szerokość 1,83 m. Większa w porównaniu z coupe jest także szerokość wnętrza – o kilkadziesiąt milimetrów. Pasażerowie będą też mieli nieco więcej powietrza nad głowami - z przodu sufit znajduje się o 9 mm, a z tyłu o 8 mm wyżej.

Pierwsza przymiarka pokazała, że nawet z tyłu pasażerom o wzroście 1,88 miejsca nie zabraknie. Otwór bagażnika także jest szerszy, a sama jego pojemność – w porównaniu z coupe – wzrosła o 10 l do 505 litrów.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Mercedes CLA Shooting Brake (Genewa 2019) Mercedes CLA Shooting Brake (Genewa 2019)

Styl i wygoda

Po zajęciu miejsca za kierownicą w oczy rzucają się dwa ekrany systemu MBUX stanowiące stylistyczną całość. System ten jest już wprawdzie znany z modeli Klasy A i B, jednak w nowym modelu wygląda jeszcze bardziej elegancko.

Na wielofunkcyjnej kierownicy, której ramiona wykonano z metalu w kolorze srebra, znajdują się dotykowe pola służące do aktywacji różnych funkcji. Na środkowej konsoli dominują trzy otwory nawiewu, nadające tablicy rozdzielczej swoisty styl. Pomniejszone wersje tych nawiewów umieszczono na końcu środkowej konsoli – zapewniają siedzącym z tyłu pasażerom dopływ świeżego powietrza.

Fotele w aucie pokazanym w Genewie wyposażono w zintegrowane zagłówki – zarówno te z przodu, jak i z tyłu. Gdy z fotela kierowcy, który bardzo dobrze podpiera plecy, spojrzy się do tyłu, łatwo się przekonać, że widoczność nie jest najmocniejszą stroną nowego CLA Shooting Brake’a – widok przesłaniają bardzo szerokie słupki C.

Jednak biorąc pod uwagę wygodę, jaką nowe nadwozie zapewnia pasażerom, zwłaszcza tym siedzącym z tyłu, można się cieszyć, że Mercedes jednak nie wycofał się z koncepcji Shooting Brake, mimo że z oferty zniknął CLS w tej wersji nadwozia.

REKLAMA

Mercedes CLA Shooting Brake (Genewa 2019) Mercedes CLA Shooting Brake (Genewa 2019)

Słowa i czyny

Pod skrótem MBUX kryje się Mercedes-Benz User Experience, czyli system multimedialny reagujący na słowne komendy. Jest tak wyrafinowany, że potrafi rozpoznać, czy polecenie wydał mu kierowca, czy pasażer. Wykonuje komendy tej osoby, która jako ostatnia wypowiedziała frazę „Hej Mercedes”, aktywującą działanie systemu.

W ramach opcji do Shooting Brake’a (podobnie jak do Coupe) można zamówić specjalny system sterujący funkcjami zwiększającymi komfort – w jego ramach współdziałają ze sobą systemy klimatyzacji, przewietrzania foteli, oświetlenia wnętrza, odpowiednio dobierana jest nawet muzyka – wszystko zależnie od nastroju i samopoczucia kierowcy, które Mercedes określa na podstawie jego pulsu, poziomu stresu i senności w danej chwili.

REKLAMA

Mercedes CLA Shooting Brake (Genewa 2019) Mercedes CLA Shooting Brake (Genewa 2019)

Pomaga i wyręcza

Zależnie od wersji wyposażenia, CLA może mieć system czujników radarowych i kamer monitorujących przestrzeń przed autem na odległość 500 m; w pewnych sytuacjach umożliwiają one autu półautomatyczną jazdę.

Na przykład aktywny tempomat utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego samochodu dostosowuje prędkość jazdy do rodzaju drogi zmniejszając ją w zakrętach, na rondach czy skrzyżowaniach. Wykorzystuje do tego m.in. mapy i informacje pochodzące z nawigacji.

Inne systemy wspierające kierowcę pomagają w bezpiecznej zmianie pasa ruchu, we wjeździe na miejsce parkingowe, gdy natomiast trzeba podjechać kilka metrów w korku - Mercedes CLA potrafi samodzielnie ruszyć z miejsca.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 757 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij