CLA jest sedanem z charakterystycznym grillem, agresywnym tyłem i gładko przebiegającą linią dachu. Dzięki dopracowanej aerodynamice współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0.23 (!!) Cx co jest rekordem świata w produkcyjnym samochodzie. CLA jest o 38 mm dłuższy niż klasa C, ale ma mniejszy rozstaw osi.
Wnętrze inspirowane jest A-klasą. Wykończenia mają ciemną i srebrną barwę, wyświetlacz nawigacji ma rozmiar 5,8 cala. System multimedialny umożliwia łączenie się z internetem i ściąganie aplikacji. W opcji pakiet komfort, który zawiera dwu-strefową klimatyzację, podgrzewane siedzenia, i system audio Harmann Kardon.
Pod maskę trafi m.in. jednostka z odświeżonej klasy E – 2-litrowa z doładowaniem o mocy 208 KM. W opcji napęd 4Matic. Układ kierowniczy jest wspomagany elektrohydraulicznie. Flagowa wersja CLA 45 AMG będzie mieć silnik o pojemności dwóch litrów i mocy około 350 KM. W Polsce auto pojawi się u dilerów w kwietniu, podstawowa odmiana CLA 180 będzie kosztować 118 900 złotych.