REKLAMA

Mercedes E63 AMG Posaidon - bóg mocy

O Mercedesie E63 S AMG można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że jest słaby. Tunerzy firmy Posaidon postanowili jednak moc niemal... podwoić.

Mercedes E63 S AMG
Mercedes E63 S AMG
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

No dobrze, z podwojeniem to lekka przesada, ale przyznajcie, że wzrost mocy z seryjnych 585 KM do 1090 KM to rzecz niecodzienna, nawet w przypadku tuningu. Co ważne, zrobiono to ze smakiem.

Specjaliści z tuningowej firmy Posaidon wzięli na warsztat seryjnego, poprzedniego Mercedesa E63 S AMG. Tam, z 5,5-litrowej jednostki V8 biturbo, specjaliści z niemieckiego miasta Affalterbach, gdzie swoją bazę ma AMG, wycisnęli moc 585 KM, która - powiedzmy sobie szczerze - jest bardziej niż wystarczająca.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes E63 S AMG
Mercedes E63 S AMG

Dzięki 720 Nm momentu obrotowego E63 AMG S przyspieszało do "setki" w niewiele ponad 4 sekundy, a w wersji napędzanej na obie osie nawet nieco poniżej 4 sekund. No to teraz zobaczcie, co potrafi nowe wcielenie tego potwora.

REKLAMA

Mercedes E63 S AMG
Mercedes E63 S AMG

Zacznijmy od tego, że moc 1090 KM to nie tylko zasługa elektroniki i kilku drobnych zmian. Zwiększona została pojemność silnika - do 6,5 litra. Wymieniono układ turbodoładowania, zwiększając ciśnienie doładowania i montując intercooler o większej pojemności. Nowy jest też układy wydechowy.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes E63 S AMG
Mercedes E63 S AMG

Oprócz mocy, zwiększyła się znacząco wartość maksymalnego momentu obrotowego, która sięga teraz 1350 Nm. Co ciekawe, jest to wartość uzyskana już po zastosowaniu elektronicznej blokady. Więcej niutonometrów oznaczałoby możliwość szybkiego zużycia, czy nawet zniszczenia układu przeniesienia napędu.

REKLAMA

Mercedes E63 S AMG
Mercedes E63 S AMG

Zmianom poddano oczywiście automatyczną skrzynię biegów i zawieszenie. W środku modyfikacjom poddano nawet... prędkościomierz. Zamiast standardowych 320 km/h jest teraz wyskalowany do 380 km/h. Niestety dokładnych danych dotyczących osiągów nie znamy, ale jeśli poprzednik "robił setkę" w 3,6 sekundy, to ten musi robić to jeszcze szybciej.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes E63 S AMG
Mercedes E63 S AMG

Na koniec, jeżeli jesteście zainteresowani podobną przeróbką, ale nie chcecie aż tak szastać mocą, Posaidon oferuje nieco skromniejsze pakiety, wzmacniające E 63 S do 850 lub 920 KM. A to też niemało.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA