Mercedes EQA teraz w mocniejszych wersjach

Znamy ceny elektrycznego Mercedesa EQA w wersjach z napędem na cztery koła i z silnikami o mocy nawet 292 KM. Auta można już zamawiać w Polsce.

Mercedes EQA 4MATIC fot. materiały prasowe
Mercedes EQA 4MATIC

W lutym 2021 r. Mercedes EQA wszedł do sprzedaży i do tej pory znalazł już ponad 20 000 klientów. Teraz do przednionapędowej odmiany EQA 250, dołączają zapowiadane już wcześniej dwie nowe wersje z napędem na obie osie:

  • EQA 300 4MATIC o mocy 228 KM
  • EQA 350 4MATIC o mocy 292 KM

Obie legitymują się zasięgiem 430 km w cyklu WLTP, ale jeszcze w tym roku pojawić się ma wersja modelu EQA o zwiększonym zasięgu. W oczekiwaniu na szczegóły zobaczmy, ile kosztują wprowadzane właśnie warianty.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Mercedes EQA 4MATIC – ceny i wyposażenie

Po udanym debiucie przednionapędowej wersji EQA 250 o mocy 190 KM (bazowo 424 km zasięgu w cyklu WLTP, cena 199 900 zł) dołączają do niej odmiany z napędem na wszystkie koła 4MATIC:

  • EQA 300 4MATIC (228 KM, 390 Nm): od 222 800 zł
  • EQA 350 4MATIC (292 KM, 520 Nm): od 235 300 zł

Standardowe wyposażenie modelu EQA obejmuje m.in. reflektory LED, elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika, aluminiowe relingi dachowe, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę częściowo wykonaną z syntetycznej skóry ARTICO, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, czujnik deszczu, aktywnego asystenta pasa ruchu, układ antykolizyjny, klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, komfortowe fotele z regulacją podparcia lędźwiowego, inteligentną nawigację, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach do wyboru oraz pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW.

Mercedes poszedł drogą, którą znamy także od innych producentów i uprościł możliwość domawiania elementów wyposażenia, dzieląc je na pakiety. W przypadku EQA są to pakiety Advantage, Premium oraz Premium Plus, z dodatkami takimi jak wyświetlacz head-up, asystent martwego pola, rozszerzona rzeczywistość dla systemu multimedialnego MBUX, dach panoramiczny czy bezprzewodowa ładowarka smartfona.

REKLAMA

Mercedes EQA – napęd

Mercedes EQA 4MATICfot. materiały prasowe
Mercedes EQA 4MATIC

Przy przedniej osi modelu EQA zastosowano silnik asynchroniczny. Jednostka napędowa oraz przekładnia o stałym przełożeniu wraz z mechanizmem różnicowym, układ chłodzenia i energoelektronika tworzą zwarty moduł, tzw. elektryczny układ napędowy (eATS). Odmiany EQA 300 4MATIC i EQA 350 4MATIC mają poza tym elektryczny napęd tylnej osi, z nowo opracowanym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi.

W wersjach 4MATIC rozdział siły napędowej pomiędzy przednią a tylną osią jest kontrolowany 100 razy na sekundę, w zależności od sytuacji na drodze. Koncepcja napędu zakłada optymalizację zużycia energii poprzez możliwie częste wykorzystywanie tylnego silnika elektrycznego. Podczas pracy z częściowym obciążeniem silnik asynchroniczny przy przedniej osi generuje jedynie minimalne straty oporu.

Mercedes EQA 300 4MATIC dysponuje mocą 228 KM i momentem obrotowym 390 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 160 km/h. Z kolei model EQA 350 4MATIC ma moc 292 KM i moment obrotowy 520 Nm, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,0 sekundy. Prędkość maksymalna również jest tu ograniczona do 160 km/h. Producent podaje, że akumulator o pojemności netto 66,5 kWh można naładować od 10 do 80 proc. w czasie 30 minut, a maksymalna moc ładowania prądem stałym to 100 kW.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA