[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Mercedes EQC – premiera elektrycznego SUV-a

Po wielu miesiącach nerwowego oczekiwania wreszcie jest. Mercedes EQC, bo o nim mowa, jest pierwszym w pełni elektrycznym modelem marki z rodziny EQ. Można się spodziewać, że odbierze Tesli całe rzesze klientów.

Mercedes EQC 2018 Mercedes EQC 2018, fot. Mercedes

Pamiętacie, jak w 2016 roku, na salonie samochodowym w Paryżu, Mercedes zaprezentował elektryczny pojazd koncepcyjny o nazwie EQ? Ja widać, z punktu widzenia ogólnej koncepcji, w tym stylistyki nadwozia, niewiele się tak naprawdę zmieniło.

Nadwozie i wnętrze

Zaprezentowany właśnie Mercedes EQC jest dużym SUV-em o nierzucającej się w oczy stylistyce. Projektanci nie zdecydowali się tu na szokowanie swoich klientów awangardowym wyglądem, za co należą im się podziękowania.

Samochód ma proporcjonalne nadwozie o wyważonych proporcjach. Przy długości ponad 4,76 metra i szerokości ponad 1,88 metra sprawia wrażenie kompaktowego z zewnątrz. Rozstaw osi mierzący ponad 2,87 metra oraz niskie ułożenie baterii sprawiają natomiast, że w środku miejsca dla pasażerów nie zabraknie. Bagażnik pomieści około 500 litrów.

REKLAMA

Mercedes EQC 2018 Mercedes EQC 2018, fot. Mercedes

Przedni pas ma potężny, charakterystyczny grill z dużym logo marki. Pod nim poprowadzony jest szeroki, ciemny pas, który łączy oba reflektory. Tył z kolei przypomina trochę stylistykę SUV-ów Porsche, z zaokrąglonymi kształtami i wąskimi kloszami, połączonymi świetlną listwą.

W kabinie samochodu też obyło się bez rewolucji. Jest czytelnie i przejrzyście. Uwagę zwraca element obecny w innych nowych Mercedesach – długi ciąg ekranów dotykowych na desce rozdzielczej.

REKLAMA

Mercedes EQC 2018 Mercedes EQC 2018, fot. Mercedes

Silnik i napęd

Samochód napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi, umieszczonymi przy obu osiach, dając napęd na cztery koła. Do dyspozycji kierowcy pozostaje łączna moc 300 kW, czyli 408 KM. Dodając do tego moment obrotowy na poziomie 765 Nm, dostajemy prawdziwie sportową kombinację.

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy, co przy masie własnej ponad 2,42 tony jest bardzo dobrym wynikiem. Maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć EQC, wynosi 180 km/h – jest ograniczona elektronicznie.

REKLAMA

Mercedes EQC 2018 Mercedes EQC 2018, fot. Mercedes

Jeśli chodzi o możliwości baterii – ma ona pojemność 80 kWh – przy spokojnej jeździe pełne jej naładowanie wystarczy na pokonanie ponad 450 kilometrów, przy średnim zużyciu 22,2 kWh/100 km, mierzone wg cyklu NEDC.

Dostępne są cztery poziomy charakterystyki pracy układu napędowego – Comfort, Eco, Max Range oraz Sport. Programy nastawione na oszczędzanie energii zmieniają twardość pedału przyspieszenia, zachęcając kierowcę do spokojnej jazdy. Łopatkami przy kierownicy zmieniać można też poziom odzyskiwania energii.

REKLAMA

Mercedes EQC 2018 Mercedes EQC 2018, fot. Mercedes

Ładowanie

Standardowo Mercedes EQC przystosowany jest do ładowania zarówno z domowego gniazdka, szybszego uzupełniania energii przy pomocy montowanego w domu urządzenia Mercedes Wallbox (trzykrotnie szybsze ładowanie), jak i w stacjach szybkiego ładowania.

Jak podaje producent, samochód obsługuje standardy CCS w Europie i USA, CHAdeMO w Japonii czy GB/T w Chinach. Może być „tankowany” prądem 110 kW, pozwalając uzupełnić zapas energii od poziomu 10 do 80 proc. naładowania w 40 minut.

REKLAMA

Mercedes EQC 2018 Mercedes EQC 2018, fot. Mercedes

Mercedes EQC jest poza tym naszpikowany najnowszymi osiągnięciami inżynierów, począwszy od zaawansowanych systemów łączności, poprzez inteligentną nawigację i planowanie trasy z uwzględnieniem punktów ładowania, aż po układy zwiększające bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę w czasie jazdy.

Produkcja Mercedesa EQC roczpocznie się w 2019 roku w niemieckich zakładach w Bremie, natomiast baterie powstawać będą w fabryce w Kamenz.

Zapraszamy do serwisu specjalnego Paris Motor Show 2018.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij