Mercedes EQE – Sportowo-biznesowy

Kilka miesięcy po premierze luksusowego EQS-a Mercedes prezentuje kolejny model oparty na architekturze opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych – sportowo-biznesową limuzynę EQE.

Mercedes EQE materiały prasowe
Mercedes EQE

Kilka miesięcy po premierze luksusowego EQS-a Mercedes prezentuje kolejny model oparty na architekturze opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych – sportowo-biznesową limuzynę EQE.

Mercedes EQE oferuje rozwiązania znane z większego EQS-a, ale zapakowane bardziej zwartym nadwoziu. Pod względem rozmiarów (dł./szer./wys.: 494/196/151 cm) EQE jest porównywalny z CLS-em i również jest sedanem. Wnętrze pokonuje wymiarami dzisiejszą Klasę E (seria 213), m.in. w zakresie szerokości na wysokości ramion z przodu (+27 mm) czy długość kabiny (+80 mm).

Mercedes EQEmateriały prasowe
Mercedes EQE

Mercedes EQE – 660 km zasięgu

W momencie debiutu do salonów trafi EQE 350 o mocy 293 KM z napędem na tylne koła. Z czasem w ofercie pojawią się kolejne odmiany silnikowe oraz napęd na cztery koła. Mercedes stosuje silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM). Do zalet takiej konstrukcji należą: wysoka gęstość mocy, wysoka sprawność i wysoka stałość mocy. Dzięki swojej sześciofazowej konstrukcji silnik napędzający tylną oś jest wyjątkowo wydajny. Napęd EQE charakteryzują niesłabnące wysokie osiągi i możliwość odbywania wielokrotnych przyspieszeń bez spadków mocy.
Akumulator litowo-jonowy EQE składa się z 10 modułów i ma pojemność 90 kWh netto. Osiągnięto znaczący postęp w zakresie zrównoważenia chemii ogniwa: aktywny materiał składa się z niklu, kobaltu i manganu w stosunku 8:1:1. Oprogramowanie Mercedesa do zarządzania jego pracą jest aktualizowane bezprzewodowo. W ten sposób zarządzanie energią EQE pozostaje „aktualne” przez cały cykl życia pojazdu. Jak obiecuje producent EQE w najbardziej wydajnej odmianie będzie mógł pokonać na jednym ładowaniu nawet 660 km. Usługa Mercedes me Charge obejmuje ona ponad 530 000 punktów w 31 krajach świata, w tym ponad 200 000 w Europie.
Dźwięk towarzyszący jeździe EQE jest interaktywny i reaguje na kilkanaście różnych parametrów, takich jak pozycja pedału przyspieszenia, prędkość samochodu czy aktualna rekuperacja
Jak obiecuje Mercedes EQE jest niezwykle komfortowym i starannie wyciszonym samochodem. Zawieszenie nowego EQE, z czterowahaczową architekturą z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu, jest ściśle powiązane z nową Klasą S. Opcjonalnie można zamówić zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z adaptacyjnym systemem tłumienia.
W napędzanych na cztery koła wersjach EQE – 4MATIC układ napędowy reaguje znaczenie szybciej niż w przypadku samochodów napędzanych spalinowymi silnikami. Jest kontrolowany jest 10 000 razy na minutę. Samochód może być wyposażony w układ czterech skrętnych kół. Do wyboru są dwie wersje, ze skrętem 4,5 i 10 stopni. Dzięki skrętnej tylnej osi EQE jest tak zwrotny jak samochód kompaktowy. Średnica zawracanie wynosi 10,7 m.

REKLAMA

Mercedes EQEmateriały prasowe
Mercedes EQE

Mercedes EQE – Zapach gorzkiej czekolady

Wnętrze zdominowane jest prze taflę ekranu multimediów. Opcjonalny MBUX Hyperscreen harmonijnie łączy kilka wyświetlaczy, tworząc imponujący zakrzywiony ekran o szerokości ponad 141 centymetrów. Tafla szkła ekranu jest zakrzywiona w trzech wymiarach w procesie formowania w temperaturze ok. 650°C. Proces ten pozwala uzyskać pozbawiony zniekształceń widok na całej szerokości pojazdu. Specjalna powłoka tafli ułatwia czyszczenie ekranu, a szkło składa się z odpornego na zarysowania krzemianu aluminium.
Aby dostać się do najważniejszych aplikacji MBUX, użytkownik nie musi przewijać menu – wszystko ma do dyspozycji w tzw. warstwie zerowej. Jeśli palec dotknie pewnych miejsc wyświetlacza, wywołują one odczuwalne wibracje. Adaptacyjne oprogramowanie sprawia, że koncepcja sterowania i wyświetlania informacji całkowicie dostosowuje się do użytkownika i przedstawia mu spersonalizowane sugestie korzystania z licznych funkcji
12,3-calowy ekran OLED dla pasażera z przodu zapewnia mu własny obszar wyświetlania informacji i obsługi różnych funkcji. W Europie pasażer może oglądać dynamiczne treści, takie jak filmy i programy TV, czy przeglądać strony internetowe nawet podczas jazdy. To zasługa inteligentnej, bazującej na danych z kamery logiki blokowania: jeśli kamera wykryje, że kierowca spogląda na wyświetlacz pasażera, dla określonych treści zostanie on automatycznie przyciemniony.
Ciekawostką jest zaprojektowany specjalnie do EQE zapach bazujący na aromacie gorzkiej czekolady (No.6 MOOD bittersweet), którego numer nawiązuje do roku 1906, kiedy to Mercedes rozpoczął sprzedaż pierwszych samochodów elektrycznych pod szyldem Mercédès Electrique. Najnowszy elektryczny model EQE będzie produkowany w niemieckiej fabryce Mercedesa w Bremie (na rynek globalny) oraz w zakładzie niemiecko-chińskiej spółki joint venture BBAC w Pekinie (na rynek lokalny) i trafi o salonów w połowie 2022 r.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA