[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Mercedes EQV. Elektryczna Klasa V

Mercedes zaprezentował elektryczną wersję Klasy V. Nazywa się EQV i jest pierwszym pełnowartościowym vanem producenta.

Mercedes EQV Mercedes EQV

Mercedes zapowiadał nadejście modelu EQV od dawna. Na salonie samochodowym w Genewie mogliśmy oglądać wersję koncepcyjną, natomiast teraz przyszedł czas na prezentację ostatecznej formy produkcyjnej, która nie różni się znacząco od prototypu.

Mercedes EQV – nadwozie i wnętrze

Z zewnątrz Mercedes EQV jest lekko zmodyfikowaną Klasą V. Zmieniono w zasadzie pas przedni, upodobniając go do tego, co znamy z elektrycznego SUV-a EQC. Przeprojektowano również przedni i tylny zderzak.

W kabinie Mercedesa EQV dotychczasowi właściciele nowej Klasy V poczują się jak w domu, bo zmian nie ma wiele. Zniknęła dźwignia zmiany biegów, zastąpiona gładzikiem systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX.

Bardzo praktyczne jest wnętrze samochodu, dostępnego w dwóch wersjach długości nadwozia i rozstawu osi – 5140 mm długości i 3200 mm rozstawu oraz 5 370 mm długości i 3430 mm rozstawu.

Mercedes EQV może służyć zarówno jako rodzinny środek transportu, jak i limuzyna VIP do przewozu pasażerów w wygodnych warunkach. Miejsca siedzące można aranżować na wiele sposobów, montując pojedyncze fotele lub całe kanapy, mieszcząc do 9 osób.

Zobacz także: mocniejszy od Chirona - Bugatti Centodieci

Mercedes EQV Mercedes EQV

Mercedes EQV – silnik i napęd

Najważniejsze jest jednak to, co kryje się pod znajomo wyglądającym nadwoziem Klasy V, czyli napęd samochodu. Elektryczny silnik dysponuje maksymalną mocą 204 KM i momentem obrotowym 362 Nm, dostępnym od momentu ruszenia z miejsca.

Co ważne, Mercedes EQV nie będzie zawalidrogą, bo oprócz sprawnego przyspieszania ten minivan może się rozpędzić do maksymalnej prędkości 160 km/h. Dla zwiększenia zasięgu lepiej jednak trzymać się niższych wartości, zwłaszcza że maksymalnie szybko pojedziemy tylko na wybranych odcinkach niemieckich autostrad.

Pozostając na chwilę przy zasięgu. Producent zamontował w Mercedesie EQV litowo-jonową baterię o pojemności 90 kWh, która znajduje się w podłodze samochodu. Dzięki temu położeniu nie wpływa negatywnie ani na prowadzenie pojazdu, ani na pojemność wnętrza.

Zobacz także: Verva Street Racing 2019 - program i szczegóły

Mercedes EQV Mercedes EQV

Bateria umożliwia pokonanie między ładowaniami dystansu do 405 kilometrów, zakładając idealne warunki i oszczędną jazdę. Do przewożenia gości między lotniskiem a hotelem, czy nawet na krótki weekendowy wyjazd z rodziną, powinno w zupełności wystarczyć.

Uzupełnienie zapasu prądu od poziomu 10 do 85 procent trwać ma około 45 minut, przy użyciu najmocniejszej obsługiwanej ładowarki o mocy 110 kW. Do tego oczywiście samochód odzyskuje energię podczas hamowania, oferując kilka poziomów rekuperacji.

Mercedes EQV produkowany będzie w hiszpańskich zakładach Mercedesa w Vitorii, obok modeli Vito i Klasy V. Oficjalny debiut zaplanowany jest na wrześniowy salon samochodowy we Frankfurcie.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij