I do tego najdłużej. Auto, którego stylistyka od lat pozostaje w prawie niezmienionej formie, wjechał na rynki całego świata w roku 1979. W ciągu 29 lat zyskał prestiż i szacunek wszędzie, dojeżdżając (i przejeżdżając) najbardziej niedostępne zakamarki naszego globu.
Rok przed swoimi 30. urodzinami G-klasa przeszła niezwykle delikatny restyling. "Świeżaka" rozpoznany po nowym grilu, który składa się z trzech żeber. Dodatkową opcją są 18-calowe aluminiowe felgi.
Na wyposażenie G-klasy ciężko jest narzekać. System Bluetooth z telefonem dostajemy już w standardzie, podobnie jak system audio wraz ze zmieniarką CD. G 500 ma również seryjnie montowany system Command APS z możliwością odczytu płyt DVD, sterowanie głosem, zestaw audio Harman Kardon, składający się z 12 głośników i mogący pochwalić się mocą wyjściową 450 Wat Wentylowane fotele czy układ ESP to wyposażenie wręcz oczywiste.
Najwięcej zmian ma miejsce pod maską. W ofercie znalazł się nowy silnik, rodem z S-klasy. Chodzi mianowicie o 5,5-litrowy motor V8 o mocy 388 KM i potężnym momencie obrotowym 530 Nm. Ten silnik zapewnia G-klasie iście sportowe osiągi - 100 km/h pojawia się na liczniku już po 5,9 sekundach.
Druga jednostka to diesel V6, który z pojemności 3,2 litra "wyciąga" 224 KM mocy i imponujące 540 Nm momentu. W każdym przypadku motor sprzężony jest z 7-biegowym automatem 7G-TRONIC. G-klasa jest oferowana w 3 wersjach nadwoziowych: krótkiej, długiej i jako kabriolet.
Od początku produkcji na świat wyjechało prawie 200 tysięcy tych terenówek.
Źródło: Mercedes
Komentarze
auto motor i sport, 2008-05-30 14:09:53
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?