[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Mercedes GLA. Premiera drugiej generacji SUV-a

Nowy Mercedes GLA zadebiutował w swojej drugiej generacji. Równolegle z kompaktowym SUV-em pokazana została wzmocniona wersja Mercedes-AMG GLA 35.

Mercedes GLA Mercedes GLA
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowa generacja Mercedesa GLA dołącza do pokazanego niedawno modelu GLB. Oba samochody różnią się od siebie przede wszystkim stylistyką – GLA jest bardziej dynamiczny, a GLB klasyczny. Kompaktowy SUV podejmie walkę z Audi Q2 i modelami jego pokroju.

Mercedes GLA – nadwozie

Nowy Mercedes GLA jest aż o 10,4 cm wyższy od poprzednika, a przy tym – co równie zaskakujące – o 1,4 cm krótszy i o 3 cm szerszy. Takie proporcje sprawiają, że GLA wygląda jak kompaktowy hatchback z nieco podniesionym nadwoziem i prześwitem.

Całkowita długość nadwozia nowego Mercedesa GLA to 4410 mm, szerokość sięga 1834 mm, a wysokość 1611 mm. Rozstaw osi natomiast jest równy 2729 mm – to o 3 cm więcej niż w poprzednim modelu. Dzięki temu pasażerowie mają więcej miejsca dla siebie – z tyłu miejsca na nogi jest aż o 11,6 cm więcej, a samochód ma się bardziej stabilnie prowadzić.

Zobacz także: Volvo XC40 T5 Twin Engine - z mocą dwóch silników

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes GLA Mercedes GLA

Mercedes GLA – wnętrze

W kabinie nowego Mercedesa GLA znajdziemy to, co znamy już choćby z nowej Klasy A. Mowa choćby o długim panelu wyświetlaczy, gdzie w zależności od wersji wyposażenia mamy dwa ekrany o przekątnej 7 cali lub dwa o przekątnej 10,25 cala.

System multimedialno-informacyjny sterowany jest oczywiście za pomocą systemu MBUX z głosową kontrolą. Producent oferuje w nowym GLA także w pełni kolorowy wyświetlacz head-up.

Ciekawostką jest system, będący nowością w segmencie, a spotykany w większym Mercedesie GLS. Chodzi o funkcję Car Wash, czyli myjnia. Przy jej użyciu samochód złoży lusterka, domknie szyby i szyberdach oraz dezaktywuje czujnik deszczu i uruchamia zamknięty obieg wentylacji.

Mercedes GLA – silniki i napęd

Mercedes GLA może być wyposażony w system napędu na wszystkie koła 4MATIC. Wraz z nim kierowca otrzymuje dodatkowy, off-roadowy tryb jazdy, który pomaga wycisnąć z napędu wszystkie jego możliwości i zalety.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

REKLAMA

Mercedes GLA Mercedes GLA

Jeśli chodzi o dostępne silniki, w Europie dostępny będzie m.in. wariant GLA 200 z 1,33-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 160 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspiesza on od 0 do 100 km/h w czasie 8,7 sekundy.

W ofercie pojawi się jeszcze silnik Diesla oraz odmiana hybrydowa plug-in, znana już z modeli A250e oraz B250e. Ma to być połączenie dwóch silników:

  • 4-cylindrowej benzynowej jednostki 1.3 turbo o mocy 160 KM
  • 102-konnego motoru elektrycznego

Łącznie hybrydowe połączenie obu silników generuje moc systemową równą 218 KM oraz systemowy moment obrotowy o wartości 450 Nm. Siła napędowa trafia do przednich kół za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej 8F-DCT.

Mocna hybryda błyskawicznie reaguje na wciśnięcie gazu i dysponuje osiągami na miarę rasowego hot-hatcha. W przypadku Klasy A przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,6 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 235 km/h. W GLA będzie to bliżej 7 sekund.

Energia zgromadzona w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 15,6 kWh ma wystarczać na jednorazowe pokonanie w trybie całkowicie elektrycznym odcinka 68 km, według danych dla cyklu WLTP.

Zobacz także: nowy Volkswagen Golf - wszystko, co musisz o nim wiedzieć

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG GLA 35 Mercedes-AMG GLA 35

Mercedes-AMG GLA 35 – mocny początek

W momencie premiery modelu GLA zaprezentowano również model Mercedes-AMG GLA 35, czyli podrasowaną wersję w bazowym wariancie. Później w ofercie pojawi się jeszcze model GLA 45 i GLA 45 S, których moc sięgnie nawet 421 KM.

Wracając jednak do modelu GLA 35, do jego napędu posłuży 2-litrowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 306 KM przy 5800 obr./min oraz momencie obrotowym 400 Nm między 3000 a 4000 obr./min.

Napęd przenoszony jest na cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej AMG Speedshift. Przy wykorzystaniu procedury startowej Launch Control Mercedes-AMG GLA 35 przyspieszy od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy, a maksymalna prędkość zostanie ograniczona do 250 km/h.

Nowa generacja Mercedesa GLA i wersji AMG GLA 35 pojawi się w sprzedaży na początku 2020 roku. Wtedy też poznamy ceny nowego SUV-a.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA