Świat oszalał na punkcie podwyższonych aut o kompaktowych rozmiarach. W mieście dają przyjemną wysoką pozycję prowadzenia i, mimo, że w większości przypadków nie mają napędu 4x4, pozwalają pewniej poczuć się na drodze szutrowej czy po prostu w trudniejszych (pogodowo) warunkach na drodze. Dla tych wszystkich, dla których SUV-y są za duże, Mercedes przygotował crossovera GLA, który w rzeczywistości jest podwyższoną A-klasą.
GLA mierzy 4417 mm długości, 1804 mm szerokości i 1494 mm wysokości. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,29 cX. Pojemność bagażnika to 421 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń - 836 litrów. Mercedes oferuje również opcję, dzięki której pojemność wzrasta o 60 litrów bez potrzeby składania foteli - wykorzystuje przestrzeń przy tylnym podłokietniku.
GLA będzie oferowany w dwóch wersjach benzynowych (GLA 200,1,6-litrowy silnik, 156 KM i GLA 250, 2,0-litrowy silnik, 211 KM, średnie spalanie podawane przez producenta to 7,1 l/100 km) oraz dwóch wysokoprężnych ( GLA 200 CDI, 2,2-litra, 136 KM, 300 Nm, średnie spalanie 4,3 l/100km i GLA 220 CDI, 2,2-litra, 170 KM i 350 Nm).
Wersje GLA 250 i 220 CDI mogą otrzymać napęd 4x4, a także system DSR (kontrola prędkości przy zjeździe) wraz z opcją terenową skrzyni automatycznej.
GLA 250 z napędem 4MATIC rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i pojedzie nawet 233 km/h.
GLA zadebiutuje oficjalnie we Frankfurcie, sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku, a pierwsze sztuki trafią do klientów na początku przyszłego.
amis