Producent samochodów ze Stuttgartu odświeża klasę GLA dwa lata po debiucie modelu na rynku. Auto po zmianach wyróżnia się nowym przodem - żebra w osłonie chłodnicy mają dodatkowe otwory, zmienił się przedni oraz tylny zderzak, a do oferty wprowadzono nowe wzory felg. Z kolei oferta kolorów lakieru poszerzyła się o odcień Caynon Beige.
To co zmieniło się najbardziej w klasie GLA to wnętrze auta. Pojawił się nowy panel przycisków na konsoli centralnej, a także 8-calowy ekran, który wraz z kamerą cofania jest teraz w standardowym wyposażeniu. Pokładowy system multimedialny został wzbogacony o interfejs Android Auto, pozwalający na podłączenie smartfona. Kabina ma teraz nową wersję wykończenia Black Ashe Matte Wood Trim, a na liście wyposażenia dodatkowego będzie można znaleźć limitowany pakiet Ice Edition.
Nowością w gamie jest wersja GLA 220 4Matic z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym turbo o mocy 184 KM i 300 Nm. Ta sama jednostka napędowa jest także dostępna w wariancie 156- i 211-konnym. Podstawowy wysokoprężny wariant 180 d ma moc 109 KM.
Klasa GLA od AMG
Mercedes odświeżył także topową wersję opracowaną przez ludzi z Affalterbach. Model GLA 45 4Matic ma napęd przekazywany na obie osie i dwulitrowy, benzynowy motor (turbodoładowany), który inżynierowie AMG teraz podkręcili do 381 KM. Jednostka napędowa generuje maksymalny moment obrotowy równy 475 Nm.
Siła napędowa jest przekazywana na koła poprzez przekładnię AMG Speedshift DCT. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,4 s, a maksymalna prędkość została tradycyjnie ograniczona do 250 km/h.