Mercedes GLC – premiera. Nowy rozdział

Mercedes GLC to SUV, który od początku produkcji znalazł 2,6 mln klientów. Nowa odsłona modelu ma ten wynik mocno wyśrubować. Czym chce przekonać kolejne miliony?

Mercedes GLC 2022 fot. materiały prasowe
Mercedes GLC 2022

Nowy Mercedes GLC debiutuje jako samochód z napędami wyłącznie hybrydowymi, w tym z miękkimi hybrydami, ale i hybrydą plug-in, która ma pokonać nawet 100 km w trybie zeroemisyjnym. Oprócz tego auto naszpikowane jest nowymi technologiami, a przy tym oferować ma niespotykane dotąd wrażenia z jazdy, w czym pomoże na przykład system skrętnych kół tylnej osi.

Mercedes GLC 2022fot. materiały prasowe
Mercedes GLC 2022

Mercedes GLC – nadwozie i wnętrze

Nowa generacja Mercedes GLC jest o 60 mm dłuższa i mierzy 4716 mm. Większy jest także rozstaw kół – z przodu o 6 mm (1627 mm), a z tyłu nawet o 23 mm (1640 mm). To pozornie niewielkie wartości, które zwiększają jednak stabilność i komfort jazdy. Nieco większy jest też rozstaw osi, dzięki czemu z kolei krótsze są zwisy. To ważne nie tylko ze względów estetycznych, ale i zdolności off-roadowych, które w nowym GLC mają być co najmniej niezłe. Znacznie urósł przy tym bagażnik SUV-a, bo o 50 litrów więcej przestrzeni oznacza łączną pojemność nawet 600 litrów, a to już otwiera nowe możliwości w kontekście wakacyjnych podróży. W załadowaniu walizek pomoże elektryczne otwieranie klapy dostępne w standardzie.

Mercedes GLC 2022fot. materiały prasowe
Mercedes GLC 2022

Mercedes GLC – napędy tylko hybrydowe

Jak wspomnieliśmy, nowy Mercedes GLC jest dostępny wyłącznie z napędami hybrydowymi, w tym miękkimi, z 48-woltową instalacją elektryczną, ale także plug-in z możliwością pokonania do 100 km w trybie elektrycznym. A to sprawia, że w codziennym użytkowaniu GLC będzie jak samochód elektryczny, zwłaszcza że na samym „prądzie” auto pojedzie nawet z prędkością 140 km/h.
Wszystkie spalinowe jednostki napędowe to czterocylindrowe motory z rodziny FAME (Family of Modular Engines) Mercedesa.

Cztery z nich są miękkimi hybrydami, w tym benzynowymi oraz dieslami, które otrzymują elektryczne wsparcie przy niskich obrotach, dla zniwelowania efektu turbodziury. Trzy kolejne warianty to hybrydy plug-in z dodatkowym zastrzykiem 100 elektrycznych kilowatów i zasięgiem bezemisyjnym do 100 km. Moc systemowa sięga tu 333 KM, a systemowy moment obrotowy to nawet 750 Nm, z czego 440 Nm pochodzi od silnika elektrycznego.

Mercedes GLC 2022fot. materiały prasowe
Mercedes GLC 2022

Akumulator napędu plug-in hybrid gromadzi 31,2 kWh energii. W trakcie jazdy jest ładowany podczas spowalniania samochodu, i to nawet z mocą 100 kW. Można go oczywiście uzupełnić także z zewnętrznego źródła – albo prądem zmiennym i wtedy maksymalnie ładowarka przyjmie 11 kW, albo prądem stałym na stacji ładowania i wówczas przyjmowane aż 60 kW pozwoli naładować „baterie” w około pół godziny.

Wspomnieliśmy jeszcze o układzie napędowym ze skrętną tylną osią. Ten patent, pozwalający na zwinne manewrowanie i stabilne prowadzenie przy wyższych prędkościach, wykorzystuje możliwość skrętu tylnych kół nawet o 4,5 stopnia, co zmniejsza średnicę zawracania o 0,9 metra do 10,9 metrów. Wszystko to w dużym przeszło 4,7-metrowym SUV-ie.

Mercedes GLC 2022fot. materiały prasowe
Mercedes GLC 2022

Więcej o Mercedesie GLC napiszemy niebawem, a póki co zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć. Dajcie znać w komentarzach, czy nowa propozycja w klasie SUV-ów przypadła wam do gustu.

Zobacz również:
REKLAMA